امروز معامله‌گرها هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان سهام پالایش نفت تهران خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فرآورده‌های نفتی تعلق داشت و ۲.۲ درصد از کل سهام گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو معامله شد.

اقتصاد آنلاینسپهر علی‌یاری، روز جاری در مجموع حدود ۲۵ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شتران»، «خودرو»، «شبندر»، «فولاد» و «خگستر» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در روز میانی هفته معادل هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان سهام پالایش نفت تهران دست به دست شد، ایران خودرو پس از رشد حدود ۲۰ درصدی قیمت رتبه دوم را از آن خود کرد؛ سهام پالایش نفت بندرعباس نیز به جایگاه سوم رسید.

رتبه‌بندی-سهام-در-معاملات-بورس-و-فرابورس-5.6

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه "فرآورده‌های نفتی" تعلق داشت به طوری که چهار هزار و ۲۰ میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه "خودرو و ساخت قطعات" با معاملات سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دوم شد و "فلزات اساسی" در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۲.۲ درصد از کل سهام گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۸ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۴۵ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۱۹ نماد نخست اختصاص داشت.

ارزش معاملات سهام 5.6