خالص تقاضا برای خرید سهام از رقم هفت هزار میلیارد تومان عبور کرد، سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان هزار میلیارد تومان تقاضای خرید داشت و بیشترین سفارشات خرید در سیستم برای گروه محصولات شیمیایی به ثبت رسید.

اقتصاد آنلاینسپهر علی‌یاری؛ در ساعت ۱۰:۰۰ جمع صف‌های خرید به حدود هفت هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان رسید در حالی که ارزش صف‌های فروش ۸۴۴ میلیارد تومان بوده است؛ بدین ترتیب کفه ترازو با هفت هزار و ۹۶ میلیارد تومان به نفع صف‌های خرید سنگینی می‌کند.

تا این ساعت بیشترین سفارش در صفوف خرید «پترول»، «وآیند» و «شتران» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان هزار میلیارد تومان تقاضای خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «سخزر»، «آریان» و «فنوال» در نوبت انتظار است؛ گفتنی است حجم صف دشت مرغاب (غدشت) به ۱۲ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع چهار هزار و ۵۰ میلیارد تومان (۵۱ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۴۷۰ میلیارد تومان (۵۶ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۹۲ نماد و حجم صف‌های فروش در ۲۰ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

علاقه‌مندان به گروه‌های "محصولات شیمیایی" و "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" بیشترین سفارشات خرید را به ترتیب با برآیند هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان و هزار و ۴۰ میلیارد تومان در سیستم ثبت کرده‌اند و از سویی دیگر گروه "سیمان" با فشار ناچیز فروش ۴۰ میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۴۶ درصد از هشت هزار و ۷۸۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع پنج هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۵۵ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۴ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

صفهای خرید و فروش بورس 5.4