۰ نفر

در مجمع عمومی صاحبان سهام تایدواتر خاورمیانه مطرح شد:

افزایش سرمایه تایدواتر از محل تجدید ارزیابی‌ها؛ به‌زودی/ جدایی زارعی از تایدواتر خاورمیانه صحت دارد

۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
کد خبر: 454495
افزایش سرمایه تایدواتر از محل تجدید ارزیابی‌ها؛ به‌زودی/ جدایی زارعی از تایدواتر خاورمیانه صحت دارد

عضو هیات مدیره تایدواتر در پاسخ به سوال پیرامون شایعات اخیر در خصوص احتمال کناره‌گیری مدیرعامل تایدواتر اعلام کرد: این خبر صحت داشته و قرار است حسین زارعی پس از حدود دو سال از این مجموعه جدا شود. به گفته باقرتبار، زارعی از ابتدا به عنوان مشاور و از آذر ماه 97 هدایت شرکت را بر عهده گرفت و توانست از بسیاری از معضلات کهنه ساختاری، مالی، نیروی انسانی و مدیریتی موجود عبور کرده و در حال حاضر شرکت آماده جهشی مناسب از حیث عملیات و درآمد است.

به گزارش اقتصادآنلاین، باقرتبار ریاست مجمع عمومی صاحبان سهام در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تایدواترخاورمیانه فعالیت‌های صورت گرفته توسط زارعی، را شامل مواردی همچون اصلاح ساختار و  مدل‌های کسب و کار شرکت، به کارگیری مدیران سالم و با تجربه برای شرکت‌های تحت پوشش و مدیران میانی کارآزموده، انتقال فعالیت به شرکت‌های زیر مجموعه، سودآور شدن بسیاری از  شرکت‌های اقماری و تعطیلی شرکت‌ها و فعالیت‌های زیان‌ده عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در انتظار انتخاب جایگزینی مناسب برای وی هستیم.

 وی در تشریح آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری و عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی، گفت: طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا شاهد کاهش در عملیات تخلیه و بارگیری در کلیه بنادر بودیم به نحوی که سطح تخلیه و بارگیری کلی در این مدت با کاهشی نزدیک به 29 درصد مواجه شد و در این میان تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر شهید رجایی کاهشی فراتر از 50 درصد را تجربه کرده است. همچنین کاهش تخلیه و بارگیری کانتینری بر حسب TEU در کل بنادر کشور بالغ بر 38 درصد بوده است.

ریاست مجمع عمومی صاحبان سهام در مجمع عمومی عادی سالیانه در پاسخ به زمان افزایش سرمایه شرکت تایدواتر خاورمیانه، بیان کرد: هم اکنون در حال ارزیابی و دستیابی به ارزش روز دارایی‌ها در شرکت هستیم تا پس از ارزیابی‌ها در خصوص قطعی شدن افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی، تصمیمات اساسی اتخاذ شود که این موضوع مسلما پس از تصویب در هیات مدیره به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

معاون امور مجامع شرکت تایدواتر خاورمیانه در زمینه پذیرش شرکت‌های تابعه در بازارهای بورس یا فرابورس اعلام کرد: گام‌های اولیه در زمینه اصلاح ساختار شرکت رهیاب رایانه گستر و افزایش سرمایه طی شده و انجام اقدامات لازم برای پذیرش در بازار بورس یا فرابورس از جمله تکالیف مجمع اخیر این شرکت است.

باقرتبار با اشاره به تاثیرات احتمالی توافق تجاری ایران با چین، افزود: در صورت اجرایی شدن این توافق و افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور، مستقیما عملیات و درآمدزایی شرکت به ویژه در عملیات تخلیه و بارگیری تاثیر مثبتی خواهد پذیرفت. در عین حال افزایش نرخ ارز بر درآمدهای شرکت تاثیر بالایی داشته است که یکی از عمده ترین منابع درآمدی شرکت مربوط به تخلیه و بارگیری کانتینر( THC ) است که با توجه به اینکه کارمزد تخلیه و بارگیری به دلار محاسبه می‌شود،  افزایش نرخ ارز اثر قابل توجهی بر درآمدهای شرکت خواهد داشت.

باقرتبار معتقد است محدودیت واردات کالاها باعث کاهش حجم واردات کالاهای ورودی به صورت فله یا کانتینری شده و همین امر نیز کاهش درآمد مجموعه را در پی خواهد داشت. در عین حال تجربه سال گذشته نشان داده که افزایش محدودیت‌ها در بنادر جنوبی کشور، با بهبود حجم واردات در بنادر شمالی همراه بوده است و  با توجه به حضور موثر شرکت در بنادر شمالی کشور، بخشی از آثار کاهش درآمدی ناشی از محدودیت‌های واردات در بنادر جنوبی از طریق بنادر شمالی جبران می‌شود.

 وی در پایان تصریح کرد: شرکت در زمینه فعالیت‌های بین المللی در حال حاضر پروژه‌ای در خارج از کشور ندارد.