خالص تقاضا برای خرید سهام از رقم چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عبور کرد، سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان تقاضای خرید داشت و بیشترین سفارشات خرید برای گروه محصولات شیمیایی در سیستم ثبت شد.

اقتصاد آنلاینسپهر علی‌یاری؛ در ساعت ۱۰:۲۰ جمع صف‌های خرید به حدود پنج هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان رسید در حالی که ارزش صف‌های فروش ۷۸۰ میلیارد تومان بوده است؛ بدین ترتیب کفه ترازو با چهار هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان به نفع صف‌های خرید سنگینی می‌کند.

تا این ساعت بیشترین سفارش در صفوف خرید «پترول»، «وآیند» و «فخوز» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان هزار و ۶۵۸ میلیارد تومان تقاضای خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «وسدید»، «پارسان» و «ولیز» در نوبت انتظار است؛ گفتنی است حجم صف ریل سیر کوثر (حسیر) به ۱۰ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان (۶۵ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۳۳۰ میلیارد تومان (۴۲ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۵۹ نماد و حجم صف‌های فروش در ۲۱ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

علاقه‌مندان به گروه‌های "محصولات شیمیایی" و "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" بیشترین سفارشات خرید را به ترتیب با برآیند هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و  ۷۰۰ میلیارد تومان در سیستم ثبت کرده‌اند و از سویی دیگر هیچ گروهی زیر فشار فروش نیست.

این جدول حدود ۵۸ درصد از شش هزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع ۱۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۵۵ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۷ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

صفهای خرید و فروش بورس 4.31