خالص تقاضا برای خرید سهام از رقم هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان عبور کرد، تقاضای خرید برای سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان شد و علاقه‌مندان به گروه محصولات شیمیایی بیشترین سفارشات خرید را در سیستم ثبت کردند.

اقتصاد آنلاینمحمدمهدی اسفندیاری؛ در ساعت ۱۰:۰۰ جمع صف‌های خرید به حدود هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید در حالی که ارزش صف‌های فروش تنها ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است؛ بدین ترتیب کفه ترازو با هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان به نفع صف‌های خرید سنگینی می‌کند.

تا این ساعت بیشترین سفارش در صفوف خرید «پترول»، «وآیند» و «فولاد» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان تقاضای خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز تنها در صف فروش «وسدید» انتظار طرف مقابل را می‌کشد؛ گفتنی است حجم صف ریل سیر کوثر (حسیر) به ۱۵ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع چهار هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان (۵۱ درصد کل) و تک صف فروش ۲۴۵ میلیارد تومان (۱۰۰ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۰۲ نماد و حجم صف‌های فروش تنها در یک نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

علاقه‌مندان به گروه‌های "محصولات شیمیایی" و "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" بیشترین سفارشات خرید را به ترتیب با برآیند دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و هزار میلیارد تومان در سیستم ثبت کرده‌اند و از سویی دیگر هیچ گروهی تحت فشار فروش نیست.

این جدول حدود ۵۰ درصد از ۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع هفت هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۲۹ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۶ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

صفهای خرید و فروش بورس 4.30