۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

ورود برخی از سهام‌های بزرگ به فاز اصلاحی/ مکانیزم بازار به خوبی عمل می‌کند

۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۴۲
کد خبر: 453542
ورود برخی از سهام‌های بزرگ به فاز اصلاحی/ مکانیزم بازار به خوبی عمل می‌کند

ایزدی، کارشناس بازار سرمایه گفت: در ماه‌های اخیر دولت، سهم خود را در برخی از شرکت‌ها به فروش گذاشت. این سهم‌ها، افزایش قیمت شدیدی را تجربه کردند.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ حسین ایزدی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: برخی از سهم‌ها قیمت زیادی پیدا کرده بودند. لذا باید وارد فاز اصلاح قیمت می‌شدند. به همین دلیل به نظر من درخصوص عقب ماندن شاخص کل از شاخص کل هم‌وزن، بحث سهام کوچک یا بزرگ مطرح نیست.

وی افزود: همچنین باید توجه داشت که نقدینگی از بازار سرمایه خارج نشده است و ارزش معاملات امروز بازار، 12 هزار و 800 میلیارد تومان بود. شاخص، رکود نداشته و رشد بیشتر ممکن است به بازار سهام ضررهایی را تحمیل کند. اما در حال حاضر، مکانیزم بازار به خوبی عمل می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: سقف قیمت‌ها به مقدار زیادی بالا رفته و این امر، دلیلی برای کوتاه شدن زمان اصلاح سهم‌ها است. به نظر من، شرکت‌ها باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را برای افزایش سرمایه انجام دهند تا عمق و حجم بازار سرمایه افزایش یابد. زیرا با بالا رفتن هرچه بیشتر قیمت‌ها، نگرانی سرمایه‌گذاران نیز بیشتر شده و نوسانات، کوتاه‌مدت می‌شوند.

ایزدی اظهار داشت: برخی از سهم‌ها مانند پتروشیمی‌ها، فلزات و.. به قیمت دلار بستگی داشته و به طبع این امر، نوسانات بیشتری دارند. توصیه من به سرمایه‌گذاران مبتدی و افراد تازه‌وارد به بازار سهام، سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌ها است. صندوق‌ها، کم ریسک تر بوده و با نوسان زیادی درگیر نیستند.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: همچنین افراد می‌توانند برای شروع سرمایه‌گذاری، اقدام به خرید سهم‌های کم ریسک‌تر که نوسانات دلار بر قیمت آنها تاثیر چندانی ندارد، کنند. به نظر من در شرایط فعلی، سرمایه‌گذاران از سهم‌های با نوسان بالا به سمت سهم‌های کم ریسک‌تر در حال حرکت هستند.