امروز معامله‌گرها ۷۰۰ میلیارد تومان سهام ملی صنایع مس ایران خرید و فروش کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، روز جاری در مجموع ۲۰ هزار میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «فملی»، «فولاد»، «خگستر»، «وتجارت» و «حکشتی» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

معامله‌گران معادل ۷۰۰ میلیارد تومان سهام ملی صنایع مس ایران دست به دست کردند، ارزش معاملات سهام فولاد مبارکه اصفهان نیز در همین حدود قرار داشت و سهام گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو خود را از رده هشتم به سوم رسانید.

از نکات قابل توجه معاملات امروز راه‌یابی کشتیرانی جمهوری اسلامی به جمع پنج سهم برتر و جابجایی مقام اول و دوم نسبت به روز قبل بود.

تغییر رتبه 4.9

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه "فلزات اساسی" تعلق داشت به طوری که دو هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه‌های "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" و "خودرو و ساخت قطعات" نیز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

امروز حدود ۳.۶ درصد از کل سهام گروه دارویی برکت معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۲۵ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۴۴ نماد به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۳۹ نماد نخست اختصاص داشت.

ارزش معاملات 4.9