۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رکورد روزانه ارزش معاملات خرد سهام شکسته شد

۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۶
کد خبر: 449171
رکورد روزانه ارزش معاملات خرد سهام شکسته شد

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید و رکورد تاریخی خود را شکست.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هشتم تیرماه در یک روز گرم تابستانی رکورد معاملات خرد بورس و فرابورس با ارزش حدود ۲۶ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان شکسته شد. لازم به ذکر است رکورد قبلی مربوط به ۲۳ اردیبهشت‌ماه با رقم ۲۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

معاملات امروز در حالی آغاز شد که شاخص کل بورس در نیم ساعت ابتدایی با رشد بیش از ۳۰ هزار واحدی نتوانست وارد کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد شود. واکنش احساسی معامله‌گران به شاخص کل بورس را پیش‌تر نیز در رابطه با کانال یک میلیون واحدی و همین‌طور کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شاهد بودیم که این مرز روانی این‌بار به شکسته شدن رکورد ارزش معاملات انجامید.

بازار سهام به مدت یک ماه بی‌وقفه در حال صعود و فتح قله‌های جدید بود که در معاملات امروز سهامداران فرصتی یافتند تا سود اخیر خود را شناسایی کنند و برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود را مورد ارزیابی قرار دهند. از دگر سو و هم‌زمان با اقدام به فروش بسیاری از سهامداران، اکثر خریدارانی که روزهای متوالی در صف خرید سهام مورد نظر خود قرار داشتند سرانجام به مقصود خود رسیدند.

روز قبل به دلیل اختلال در سامانه کارگزاری‌های به ظاهر نمونه، بسیاری از فعالان بازار سرمایه موفق نشده بودند تصمیمات خرید یا فروش خود را به مرحله اجرا بگذارند. کاهش ارزش معاملات روز شنبه در مقایسه با معاملات دو هفته اخیر و بهبود وضعیت سیستم‌های کارگزاری نیز به انباشت سفارشات امروز کمک کرد.

با توجه به روند رو به رشد ارزش معاملات به نظر می‌آید تصویب کاهش ۲۰ درصدی کارمزد معاملات سهام و حق تقدم سهام اقدام شایسته‌ای بوده باشد اما هنوز هم کارگزارانی که خدمات ضعیفی ارائه می‌دهند با توجه به انحصاری که وجود دارد می‌توانند با تلاش حداقلی به فعالیت خود ادامه دهند و از شکستن رکوردهای بعدی خوشحال‌تر نیز شوند.

روند-ارزش-معاملات