۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

رشد بازار و ایجاد فضای مثبت در هفته جاری/ کاهش نگرانی‌ها در خصوص سهام عدالت

۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۵۱
کد خبر: 444195
رشد بازار و ایجاد فضای مثبت در هفته جاری/ کاهش نگرانی‌ها در خصوص سهام عدالت

هلالات، کارشناس بازار سرمایه گفت: علت رشد و فضای مثبت بازار در شروع هفته جاری، تا حد زیادی به بازارهای جهانی و کاهش ریسک سهام عدالت مربوط می‌شود.

اقتصادآنلاین – سارا محسنی؛ ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: سرمایه‌گذاران، نگرانی‌هایی درخصوص نحوه عرضه سهام عدالت در بازار داشتند. آنها اطلاع نداشتند که سهام عدالت قرار است به صورت خرد در بازار به فروش برسد یا ساز و کار دیگری دارد.

وی افزود: در چند روز اخیر، با شفاف شدن قوانین و مدل معاملات، ریسک تا حد زیادی کاهش یافت. باتوجه به آخرین آمارهای اقتصادی که منتشر شده است، بازارهای جهانی نیز روند مثبتی را دنبال کرد و دلار سامانه نیما نیز به بالای 16 هزار تومان رسید. بنابراین، فضای منفی در بازار جای خود را به یک فضای مثبت داده است.

هلالات اضافه کرد: شایعات زیادی وجود دارد که شرکت‌های بزرگ، به خصوص شرکت‌های فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان و... قصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارند.

وی افزود: علی‌رغم اینکه برخی از شرکت‌ها در شفاف‌سازی‌های خود، اعلام کرده‌اند که این امر صحت ندارد، باور بازار این است که شرکت‌های بزرگ مانند فولاد مبارکه و پالایشگاه‌ها، قصد تجدید ارزیابی دارند و تمرکز بازار بر این گروه‌ها بالا رفته است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: من فکر می‌کنم اگر مدیریت سهام عدالت با روند فعلی ادامه پیدا کند، ریسک و التهاب در خصوص سهام عدالت از بین خواهد رفت و نگرانی کاهش می‌یابد.

هلالات اظهار داشت: باتوجه به ورودی نقدینگی به بازار، توجه  و تمرکز صندوق‌های ETF های دولتی، سهام عدالت و... بر شرکت‌های بزرگ مانند پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها، فلزات، بانک‌ها و... قرار دارد. با رشدی که در دلار و بازار جهانی نیز رخ داده است، توجیه بنیادی نیز تا حدودی وجود دارد و توجه بر روی هلدینگ‌ها و صنایع بزرگ، باقی خواهد ماند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: آماری که درخصوص تقاضا برای فروش سهام عدالت وجود دارد، نشان‌دهنده مقدار کم فروش در مقایسه با میزان مورد انتظار است. پس از بازار هم، تقاضای زیادی برای خرید سهام عدالت وجود دارد، در حالی که عرضه‌ای صورت نمی‌گیرد.