حدود هشت هزار و ۳۵۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد، سهام سایپا بیشترین داد و ستد را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، امروز در مجموع حدود هشت هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که سهام سایپا با نماد «خساپا» بیشترین داد و ستد را به همراه داشت؛ سهامداران سایپا در معاملات امروز مجموعاً ۳۱۵ میلیارد تومان سهام معامله کردند، نمادهای «خگستر» و «فولاد» در رده‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات امروز قرار گرفتند.

امروز هم به مانند چهارشنبه گذشته، رتبه نخست معاملات به سهام شرکت سایپا تعلق گرفت. سهام بانک ملت مانند روز قبل به جایگاهی پایین‌تر تنزل کرد و سهامداران گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو با وجود داد و ستدهای فراوان نتوانستند آن را در قیمت‌های بالا نگه دارند.

۱۰ نماد برتر امروز سهم ۲۰ درصدی از کل معاملات داشتند. ۳.۸ درصد از سهام سالمین معامله شد. سرانه معاملات بانک دی قابل توجه بود اما از طرف دیگر بیشتر معاملات سهام سایپا و بانک صادرات از طرف سهامداران خرد انجام شد.

ارزش معاملات در هشت نماد به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و معاملات هفت نماد از ۱۰ نماد برتر در محدوده مثبت به پایان رسید؛ نصف ارزش معاملات امروز نیز مربوط به ۵۰ نماد اول بود.

اکثر خریدارانی که در صف‌های صبح‌گاهی قرار می‌گرفتند و سفارشات خود را لغو می‌کردند امروز و همزمان با آرام شدن اوضاع، موقعیت خود را حفظ کردند. به نظر می‌رسد افرادی که به خاطر پیش‌فروش خودرو و از ترس اصلاح بیشتر شاخص کل، پس‌اندازهای خود را وارد بورس نکرده بودند بیشتر از این تاب نیاورده و عطای قیمت‌های کمتر را به لقایش بخشیدند.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

معاملات 3.10