۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

برگشت تعادل به بازار بورس در هفته جاری/ اصلاح قیمت برخی نمادها در روزهای آینده

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۳۳
کد خبر: 439642
برگشت تعادل به بازار بورس در هفته جاری/ اصلاح قیمت برخی نمادها در روزهای آینده

ساسانی، کارشناس بازار سرمایه گفت: باتوجه به رشد بازار در دو ماه اخیر، کمی تغییر برای بازار نیاز است تا سهم‌هایی که رشد زیادی داشته، اصلاح‌شوند و توان را برای رشد بعدی خود حفظ‌کنند.

اقتصادآنلاین - سارا محسنی؛ مهدی ساسانی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: فشار عرضه‌ها بالا بود و این امر تشدید شد. امری که به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران را نگران کرده‌است، پابرجاماندن صف فروش‌ها و جمع‌آوری نشدن آنها بود.

وی افزود: نظر من این است که در هفته جاری، شاهد برگشت تعادل در بازار هستیم. زیرا بسیاری از نمادهایی که درحال حاضر در بازار وجوددارند، با پایین‌آمدن قیمت‌ها، ارزش خود را پیدا کرده و بسیاری از افراد اقدام به خرید آنها می‌کنند.

ساسانی اضافه‌کرد: شاید علل پابرجا ماندن صف‌های فروش، اصلاح قیمت بسیاری از نمادها است که در روزهای آینده، رخ می‌دهد. با وقوع این موضوع، راه برخی از سهم‌ها جدا می‌شود و سرمایه‌گذاران، اقدام به خرید سهم‌های ارزنده‌تر می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح‌کرد: نمادهایی که به هر دلیل و براساس جریان نقدینگی، بالارفته، ارزندگی خاصی برای رشد خود نداشته و دلایل قوی برای تداوم روند ندارند، از این موضوع مستثنا شده و اصلاح آنها ادامه‌یابد.

وی اظهارداشت: برای سرمایه‌گذاری در همه بازارها، بایستی از فاکتورهای پیش‌نیاز آن بهره‌برد. قطعا یکی از این فاکتورها، دوری‌کردن از هیجان است. بازار سرمایه نیز مانند بازارهای دیگر بوده و سرمایه‌گذاری هیجانی، موجب ضرر می‌شود.

ساسانی گفت: سرمایه‌گذارانی که درابتدای امر باهیجان و بدون شناخت وارد صف‌های خرید شده‌ و اقدام به خرید سهام کرده‌، با اصلاح سهام دچار مشکل شد‌ه‌اند. توصیه من این است که اگر افراد، نمادی را خریداری کرده‌اند که از آینده آن مطمئن هستند، منفی‌شدن های کوتاه‌مدت را درنظر نگیرند و ضررهای تحمیل‌شده را با ماندن در بازار، جبران‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهارداشت: صحبت من درخصوص نمادهایی که بدون ارزش واقعی رشد کرده‌اند، نیست. بلکه به نمادهایی اشاره می‌کنم که ارزش دارند. درحال حاضر، به دلیل روند اتفاقات  چند روز اخیر، روند منفی در بازار داشتیم. اما بایستی صبر کرده و از این شرایط استفاده‌کرد.

وی تصریح‌کرد: توصیه من استفاده از شرایط منفی بازار است. افراد با تعادل بازار در روزهای آینده، سبد خود را بهینه‌کنند، به سوی سهم‌هایی که نقدشوندگی بهتر و ارزش بیشتری دارند، حرکت‌کرده و اقدام به خرید سهم‌هایی که ظرفیت رشد دارند، کنند.

ساسانی بیان‌کرد: من به وجود حباب در کلیت بازار سرمایه، اعتقاد ندارم. شاید حباب تک‌بنگاهی دیده‌شود، اما به‌صورت کلی، حباب در بازار وجودندارد. اگر نسبتی کلی که عمومیت دارد، درنظر گرفته‌شود، به حباب بازار نمی‌توان، اذعان‌کرد. باید گفت برخی از نمادها بیش‌ازحد معمول، رشد کرده‌اند. اعتقاد دارم که بازار سرمایه می‌تواند، کماکان بازار خوبی برای سرمایه‌گذاری محسوب‌شود.