۰ نفر

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:

فرصتی بی نظیر پیش روی بازار سهام با آزادسازی سهام عدالت

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷
کد خبر: 437831
 فرصتی بی نظیر پیش روی بازار سهام با آزادسازی سهام عدالت

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ٤٩ شرکت در سبد سهام عدالت قرار دارند که از این تعداد ٣٦ شرکت جزو شرکت های بورسی و ١٣ شرکت دیگر غیر بورسی هستند.ارزش کنونی ۳۶ شرکت بورسی که در پرتفوی سهام عدالت وجود دارند حدود ۴۹۰ هزار میلیارد تومان است که با توجه به این رقم آزادسازی سهام عدالت را می توان فرصتی بی نظیر پیش روی بازارسرمایه دانست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا؛ حسن قالیباف امروز در نشست ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت: افتخار بزرگی برای بازار سرمایه  است که آزادسازی سهام عدالت بعد از ۱۴ سال از طریق این بازار انجام می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون از ۵۰ میلیون نفر مشمول سهام عدالت حدود ۳۵ میلیون کد صادر شده، گفت: سهامداران لازم است با حقوق خود در خصوص سهام عدالت آشنایی کامل داشته باشند و بعد از پیگیری های لازم اقدام به تعیین روش مدیریت خود بر این سهام اقدام کنند.

قالیباف خاطرنشان کرد: شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت بعد از پایان مهلت تعیین مدیریت برای مشمولان تا یک ماه فرصت ورود به شرکت های بورس یا فرابورس را دارند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه آزاد سازی سهام عدالت از طریق بازار سرمایه زمینه ایجاد تحول بزرگی را در بورس و اقتصاد کشور فراهم خواهد کرد، اظهار داشت: ٤٩ شرکت در سبد سهام عدالت قرار دارند که از این تعداد ٣٦ شرکت جزو شرکت های بورسی و ١٣ شرکت دیگر غیر بورسی هستند.

وی اظهار داشت: ارزش کنونی ۳۶ شرکت بورسی که در پرتفوی سهام عدالت وجود دارند حدود ۴۹۰ هزار میلیارد تومان است که با توجه به این رقم آزادسازی سهام عدالت را می توان فرصتی بی نظیر پیش روی بازارسرمایه دانست.

قالیباف افزود: رهبر معظم انقلاب به شورای عالی بورس در مورد اینکه مردم به صورت مستقیم در شرکت های سرمایه پذیر حضور داشته باشند و سرمایه خود را مدیریت کنند تاکید داشتند.