۰ نفر

امروز رقم خورد؛

صعود سراسری بورس‌های جهان

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۲
کد خبر: 437804
صعود سراسری بورس‌های جهان

تمامی شاخص‌های بورسی مهم جهان صعودی بودند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بورس کالا؛ در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۹۱ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۴ هزار و ۳۳۱.۲۳ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۶۹ درصد افزایش تا سطح ۲۹۲۹.۸۰ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با صعود ۱.۵۸ درصدی در سطح ۹۱۲۱.۳۲ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۴ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۵۹۳۵.۹۸ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۱.۳۵ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۰ هزار و ۹۰۴.۴۸ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افزایش ۱.۰۷ درصدی در سطح ۴۵۴۹.۴۶ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۷۸ درصد بالا رفت و به ۶۷۸۳.۱۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۲.۵۶ درصدی تا سطح ۲۰ هزار و ۱۷۹.۰۹  واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۱.۰۴۴ درصد بالا رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۲۳۰.۱۷ واحد بسته شد.  در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" جهش ۰.۹۹ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۹۶۳.۶۲  واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۵ درصد صعود و ایستادن در سطح ۵۳۹۱.۰۸ واحدی به کار خود خاتمه داد.  در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی  بود.