۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد:

همه‌چیز درباره "غگیلا" مهمان تازه فرابورسی

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۰۷
کد خبر: 434687
همه‌چیز درباره "غگیلا" مهمان تازه فرابورسی

ظهر روز گذشته خبر عرضه اولیه شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان با نماد "غگیلا" در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه تایید نهایی شد و قرار است ۲۰ درصد از سهام این شرکت در فرابورس عرضه شود.

اقتصاد آنلاین_فائزه زمانی؛ شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان در یک شهر صنعتی در استان رشت واقع شده است و در تاریخ ۴ اسفند ۹۸ در بازار دوم فرابورس ایران درج نماد شد که در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر قرار دارد.

 این شرکت به عنوان یکی از کارخانه‌های فرآوری کننده بزرگ شیر در سال ۱۳۵۴ با نام کارخانه شیر منطقه‌ای گیلان تاسیس و در زمینی به مساحت ۹ هکتار در سال ۱۳۷۳ به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین در تاریخ ۲۴ اسفند ماه سال ۱۳۸۲ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و در حال حاضر زیر مجموعه شرکت صنایع شیر ایران(سهامی خاص) یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید فرآورده‌های شیری در کشور است.

موضوع اصلی فعالیت شرکت یاد شده خرید، فروش و فرآوری انواع فرآورده‌های شیری به صورت فله و بسته‌بندی شده است.

سرمایه شرکت و سهام‌داران

سرمایه‌ شرکت مذکور طبق اطلاعات موجود در صورت‌های مالی دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور سال ۹۸، ۲۰ میلیارد تومان است که در تاریخ ۲۹ بهمن  سال ۹۷ سرمایه شرکت با افزایش ۶۶ درصدی از ۱۲ میلیارد تومان به ۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

لازم به ذکر است، از میزان افزایش سرمایه گفته شده ۶ میلیارد تومان از محل آورده نقدی، ۱ میلیارد تومان از محل مطالبات حال‌شده سهام‌داران و ۱ میلیارد تومان نیز از محل سود انباشته بوده است.

گفتنی است، شرکت صنایع شیر ایران(با مالکیت ۹۹.۵ درصد) سهام‌دار اصلی این شرکت است.

گذری برصورت‌های مالی "غگیلا"

این شرکت در دوره ۶ ماهه ختم شده به شهریور سال گذشته ضمن ثبت افزایش سرمایه ۶۶ درصدی به ازای هر سهم ۲۱۸ ریال سود محقق کرد.

همچنین طی عملکرد ۶ ماهه منتهی به اسفند ۹۸، تقریبا ۴ میلیارد تومان سود خالص محقق کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشت.

همچنین توانست در ۱ ماه منتهی به اسفند سال گذشته معادل ۱۳ میلیارد تومان از محصولات خود را به‌فروش برساند که این رقم با ۵  درصد افت نسبت به بهمن ۹۸ مواجه بود.

از سویی دیگر، طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی ختم شده به اسفند ۹۸، نزدیک به ۱۷۲ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش داشته است.

همچنین حاشیه سود ناویژه نیز در دوره مالی شش ماهه منتهی به شهریور ۹۸، ۱۳ درصد بوده است که این رقم در دوره مشابه سال‌های ۹۷، ۹۶ و ۹۵،  به ترتیب ۱۲، ۱۳ و ۱۳ درصد بوده است.

در پایان گفتنی است طبق اطلاعات درج شده در آگهی عرضه اولیه سهام این شرکت، تعداد سهام قابل عرضه به عموم ۳۴ میلیون سهم است و طبق تخمین‌های صورت گرفته به هر فرد رقمی بین ۱۷ تا ۲۱ هزار تومان از سهام این شرکت اختصاص پیدا خواهد کرد.