۰ نفر

اقبال بازار سهام در سال آتی به سوی کدام صنایع است؟

۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۵۴
کد خبر: 425653
اقبال بازار سهام در سال آتی به سوی کدام صنایع است؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سرمایه در بازار سال آینده وارد سهم‌هایی خواهد شد که رشد کمتری کرده باشند و به طور حتم سهم‌هایی که از رشد چند برابری برخوردار بودند وارد فاز اصلاح خواهند شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا؛ امیرعلی امیرباقری با بیان اینکه در روزهای پایانی سال باید چند نکته را در خصوص وضعیت بازار سرمایه مدنظر قرار گیرد، گفت: وضعیت کنونی بازار جهانی به عنوان مهمترین مساله حاکم در بازار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: کماکان ترس از شیوع ویروس کرونا و نامعلوم بودن سرنوشت این ماجرا بازارهای مالی را تحت تاثیر خود قرار داده است که به تناسب این موضوع بر روند بازار داخلی تاثیرگذار خواهد بود.

امیر باقری اظهار داشت: بسیاری از متغیرهایی که تا چند وقت گذشته خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کردند اکنون همسو با یکدیگر وارد فاز نزولی شدند، در حالی که در گذشته و در زمان وجود ناامنی در گستره جهانی، قیمت طلا رشد و قیمت باقی کامودیتی‌ها وارد فاز اصلاح می شدند.

وی اظهار داشت: زمانی که قیمت‌ها هم‌سو با یکدیگر وارد فاز نزولی می‌شوند به معنای قوت گرفتن احتمال فاز رکود در بازار  تلقی می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با توجه به چنین مساله‌ای اکنون همه بورس‌های جهان با ریزش مواجه شدند و صد در صد بازار ایران به لحاظ کامودیتی محور بودن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمال عرضه بیش از تقاضا در بازار وجود دارد  اما انتظار ریزش سنگین قیمت‌ها برای بازار را در روزهای آینده متصور نیستیم.

امیرباقری افزود: یکی از دلایلی که بازار روز گذشته با رشد مواجه شد این بود که بازار جهانی قبل از شروع معاملات با روند صعودی باز شد و که در بازار داخلی شاهد باز پس‌گیری مقداری از ریزش‌های دو روز گذشته در بازار سرمایه بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: این موضوع تاثیر خود را در بازار روز گذشته گذاشت و باعث شد تا سرمایه‌گذاران هم‌سو با بازار جهانی دست به خرید بزنند و به سمت تقاضا پیش روند.

وی بحث قیمت ارز را به عنوان دیگر عامل تاثیرگذار بر روند بازار سرمایه اعلام کرد و گفت: سرمایه‌گذاران با توجه به احتمال انتظار تورمی برای سال آینده، قیمت ارز را افزایشی پیش‌بینی کرده‌اند که این موضوع بی تاثیر بر روند بازار سرمایه نخواهد بود.

امیرباقری خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد در بازار سال آینده شاهد انتظار تورمی خواهیم بود که با توجه به ملاحظات موجود در بازار ارز و طلا سرمایه‌ها به سمت بازار سرمایه وارد خواهند شد تا بتوانند بخشی از انتظار تورمی را جبران کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در میان مدت روند بازار همراه با شیب منطقی، به سمت صعود پیش رود اما به طور حتم راه صنایع از یکدیگر جدا خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بازارهای رقیب اکنون توان رقابت با بورس را ندارند و پیش‌بینی می‌شود زمانی که بازار سرمایه از بعد قیمتی و زمانی وارد فاز رکود و اصلاحی شود سرمایه‌های در اختیار مردم به سمت سپرده‌های بانکی پیش خواهند رفت.