۰ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه بررسی کرد:

بازار سهام, گزینه مطمئن در راستای سرمایه‌گذاری

۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۲۸
کد خبر: 424021
بازار سهام, گزینه مطمئن در راستای سرمایه‌گذاری

یک کارشناس بازار سرمایه: «بورس به طور بلند مدت می‌تواند همچنان یک گزینه جذاب و قابل اطمینانی برای سرمایه‌گذاران باشد.»

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازسنا؛ پریا اسدالهی در بررسی افت‌های بورس طی چند روز اخیر گفت: بعد از اجلاس اوپک که نتایج موفقیت آمیزی نداشت و به قول وزیر نفت، یکی از بدترین اجلاس‌ها بود، همچنین جنگی که به دنبال آن ایجاد شد و عربستان به فروش نفت خود با قیمت‌هایی زیر نرخ بازار اقدام کرد، با نوسانات زیادی در قیمت نفت رو به رو بودیم که بر کلیه بازارهای جهانی ازجمله بازارسرمایه کشور اثر منفی داشت.

اسدالهی اضافه کرد: به دنبال این اتفاق و هم زمانی آن با بسته بودن بقیه بازارها، میزان حاشیه سود به اندازه کاهش نفت در روزهای قبل کاهش پیدا نکرد؛ بنابراین اگر در بُعد عملیاتی شرایط حاضر مستمر باشد، با شرایط سختی در شرکت‌های پالایشگاهی مواجه نخواهیم بود و این موضوع حتی می‌تواند به افزایش میزان سودآوری در چنین شرکت‌هایی منجر شود.

وی در بررسی وضعیت کامودیتی‌ها نیز اظهار کرد: موضوع اپیدمی ویروس کرونا سبب شده است تا بسیاری از کارخانه‌ها به حالت قرنطینه درآمده و به دلیل کاهش نیروی انسانی تولید نداشته باشند. از طرفی دیگر به دلیل افزایش ریسک‌های سیاسی بین‌المللی با روند نزولی در روند قیمتی کامودیتی‌ها رو به رو هستیم؛ همچنین طی روز گذشته، کاهش شاخص دلار سبب شد تا شاهد کاهش نرخ بیشتری در کامودیتی‌ها نباشیم.

سرمایه‌گذاری‌ها به طور تخصصی‌تری در حال انجام است

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با وجود افت در بازار طی چند روز اخیر، پول حقیقی‌ها در برخی از صنایع همچنان مثبت است؛ به طور مثال در برخی صنایع از جمله صنعت زراعت و صنعت مالی همچنان ورودی حقیقی‌ها بیش از خروجی آنها بوده است، این موضوع نشان می‌دهد که فعالیت‌های سرمایه‌گذاری به طور تخصصی‌تری در حال انجام است و سرمایه‌گذاران همه بازار را پیش‌رونده نمی‌بینند.

وی در پیش‌بینی از روند بازار گفت: در بودجه کشور رقم ۵۰ دلار برای قیمت نفت دیده شده است ولی عملا با توجه به حجم صادارت موجود (به دلیل تحریم) به نظر می‌رسد این بخش، اثرگذاری زیادی در اقتصاد نداشته باشد و اثرات تورمی، این کثری بودجه را بیشتر نمایان کند. در این میان، بورس از محل‌هایی است که می‌تواند به خوبی از مضرات تورم کسب انتفاع داشته باشد و اثرات تورمی می‌تواند در این بازار منعکس شود، بنابراین به طور بلند مدت بورس می‌تواند همچنان یک گزینه جذاب و قابل اطمینان برای سرمایه‌گذاران باشد.