۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سیمان ساوه به جمع فرابورسی‌ها پیوست/ به هر کد معاملاتی, ۲۰۱سهم «زکوثر» تخصیص یافت

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۰۴
کد خبر: 423850
سیمان ساوه به جمع فرابورسی‌ها پیوست/ به هر کد معاملاتی, ۲۰۱سهم «زکوثر» تخصیص یافت

بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی هفته جاری میزبان دو عرضه اولیه بود.

اقتصادآنلاین - فائزه زمانی؛ امروز دو عرضه اولیه در بازار سرمایه تهران به وقوع پیوست. بورس تهران میزبان عرضه اولیه ۴۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم(معادل ۱۵ درصد از کل سهام) از شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در گروه  زراعت و خدمات وابسته  با نماد معاملاتی " زکوثر " بود. از سویی دیگر در فرابورس نیز عرضه اولیه ۶۵ میلیون سهم(معادل ۱۰ درصد از کل سهام) از شرکت سیمان ساوه (سهامی عام) در گروه  سیمان، آهک و گچ  با نماد "ساوه" صورت پذیرفت.

لازم به ذکر است از مقدار سهام گفته شده در«زکوثر » ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم برای عرضه به صندوق‌های سرمایه گذاری و در «ساوه» نیز ۶ میلیون ۵۰۰ هزار سهم جهت عرضه به صندوق ها در روز شنبه مورخ ۹۸.۱۲.۲۴  در نظر گرفته شد.

پس از تخصیص سهام دو شرکت مذکور بین کد‌های معاملاتی، در عرضه ۱۵ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به هر کد معاملاتی حداکثر ۲۰۱ سهم (۲۶۵ هزار تومان) درقیمت ۱۳,۱۲۰ ریال تخصیص یافت. همچنین هفدهمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران نیز با کشف قیمت ۲۳ هزار و ۵۰۰ ریالی هر سهم در نماد «ساوه» رقم خورد که در این عرضه تعداد یک میلیون و ۶۱۸ هزار و ۳۹۵ کد معاملاتی حضور یافتند و ۳۶ سهم ( ۸۷ هزار تومان) به هر کد معاملاتی تعلق گرفت.

در پایان لازم به ذکر است افسانه اروجی معاون بازار فرابورس ایران ساعتی پیش اعلام کرد: در تلاش هستیم که عرضه اولیه آریاساسول روز چهارشنبه، ۲۸ اسفندماه، انجام شود. 

وی افزود: شرکت‌های دیگری هم آماده عرضه اولیه هستند اما آریاساسول به دلیل توانایی در جذب نقدینگی بیشتر بازار، در اولویت است و احتمالا چهارشنبه آخر سال به‌عنوان آخرین عرضه اولیه سال ۹۸ خواهد بود.