۰ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

چشم‌انداز مثبت بازارسرمایه

۶ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۵۹
کد خبر: 412490
چشم‌انداز مثبت بازارسرمایه

پنجه شاهی با اعلام اینکه در حال حاضر بورس، روندی طبیعی را طی می کند، گفت: انتظار می رود اتفاقات سیاسی مانند انتخابات مجلس بر بازارسرمایه تاثیری مثبت داشته باشد، هرچند که این رویدادها بازار را با نوسان همراه می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا؛  محمد کفاش پنجه‌شاهی با بیان اینکه روند بازار سرمایه بعداز اتفاقات سیاسی چند هفته قبل، تغییر و در روزهای گذشته به مسیر رشد بازگشته است، گفت: بازار نمی‌تواند هر روز مثبت باشد؛ چرا که همواره سهامداران بعد از رشد چند روزه، اقدام به شناسایی سود و سرمایه‌گذاری بر دیگر سهام می‌کنند.

وی ادامه داد: مسایل عرصه سیاست خارجی، زمینه رفع نگرانی‌ها را فراهم کرد و باعث بازگشت اقبال به سمت سرمایه‌گذاری در بازار سهام شد. در چند وقت اخیر، روند کلی بازار تحت تاثیر سیل ورود نقدینگی به بازار بوده و در هفته پایانی دی‌، روند مثبتی را شکل داد، اما در هفته‌ای قبل، مسیر نزولی را در پیش گرفت که به طور معمول بعد از چند روز رشد، بازار وارد مرحله استراحت می‌شود.

وی با اشاره به ادامه ورود نقدینگی توضیح داد: روند کنونی بورس نگران‌کننده نیست و نباید از افت و خیزهای مقطی شاخص که لازمه اصلاح است، ترسی داشت. چرا که شرایط بازار متغیر بوده و هر لحظه ممکن است با برخی اتفاقات سیاسی غیرقابل پیش‌بینی، روبرو شود. در این میان انتظار می رود با توجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس، اتفاقات سیاسی داخلی هم موثر باشد و بازار سرمایه روند مثبت اما پرنوسانی را در پیش بگیرد.

کفاش پنجه شاهی با بیان اینکه در صورت نهایی شدن فرایند تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت های خودروساز و اعمال افزایش سرمایه، اقبال بازار به این گروه بیشتر خواهد شد، افزود: برخی سهام‌ با قیمتی بالاتر از نرخ واقعی در حال معامله هستند و با مطرح شدن برخی شایعات، صعودی می شوند که توصیه می شود شهامداران به سمت خرید این گونه سهام نروند.

پنجه شاهی افزود: اگر سهامداران از تخصص و فرصت کافی برای سرمایه‌گذاری در بورس برخوردار نیستند باید به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بروند؛ چرا که روزهای خوب بازار هم گذرا هستند و امکان فروش سهام با قیمت‌های چندین برابری ارزش واقعی نخواهد بود.