۰ نفر

چگونگی اثرگذاری افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی بر معاملات بازار سرمایه

۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۳۰
کد خبر: 408759
چگونگی اثرگذاری افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی بر معاملات بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که روند متعادل و صعودی شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها دوباره از سرگرفته شده است، گفت: تصویب افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی هم می‌تواند این روند و رالی صعوی را شتاب بخشیده و طولانی کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ابراهیم فرخ‌نژاد کارشناس بازار سرمایه، با اشاره به این که ریسک‌های سیاسی ناشی از تحولات هفته گذشته از سر اقتصاد و بازار سهام برداشته شده است، گفت: دلیل اقبال امروز سهامداران و سرمایه‌گذاران به بازار سهام همین موضوع بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: متاسفانه هیجان‌زدگی یکی از آفت‌های اقتصاد و بازارهای مختلف بویژه بازار سرمایه است؛ از این رو سرمایه‌گذاران در بازار سهام باید همه مولفه‌های اثرگذار بر سودآوری شرکت‌ها را مدنظر خود برای دادستد سهام قرار دهند و نباید منفی بودن شاخص بورس و قیمت سهام برخی شرکت‌ها هیجان را در بازار تشدید کند.

وی تاکید کرد: سهامداران و سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه باید منابع مختلف را ملاک دریافت اطلاعات و تصمیم‌گیری خود قرار دهند که یکی از این موارد کلیه سایت کدال است که در این راستا سرمایه‌گذاران می‌توانند خبرها و گزارش‌های مربوط شرکت‌ها که طبق قانون بارگذاری می‌شود و قابل دسترسی و استفاده سهامداران و فعالان بازار سرمایه می‌باشد، را به عنوان یکی از این منابع ملاک تصمیم‌گیری برای دادوستد سهام شرکت‌ها قرار دهند.

این کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی روند معاملات در روزهای پیش‌رو گفت: اصلاح و استراحتی که باید در مقطع زمانی چند هفته در بازار سهام اتفاق می‌افتد، هفته گذشته به طور یکجا و به بهانه ریسک‌های سیاسی اتفاق افتاد، از این رو بنظر می‌رسد دور تازه‌ای از روند متعادل و صعودی شاخص بورس و قیمت‌ها در تالار شیشه‌ای آغاز شده باشد.

وی گفت: علاوه بر این خبرهایی همچون تصویب افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی  هم می‌تواند این روند و رالی صعوی را شتاب بخشیده و طولانی کند.

وی تاکید کرد: علاوه بر موارد یاد شده رکودی که در سایر بازارها نیز حاکم است و از میان رفتن ریسک‌های سیاسی آن را سنگین‌تر خواهد کرد نیز موجب اقبال بیشتر  سرمایه‌گذارن به سمت بازار سهام خواهد شد.