۰ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

بازگشت روند صعودی به بازار سرمایه با چاشنی احتیاط

۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۵۳
کد خبر: 407761
بازگشت روند صعودی به بازار سرمایه با چاشنی احتیاط

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اگر فضا آرام باشد و بین ایران و آمریکا بحث جدیدی صورت نگیرد بازار دوباره به روال گذشته خود باز می‌گردد، گفت: با توجه به اینکه هنوز نسبت به اقدام تلافی جویانه ایران آگاهی وجود ندارد، از این به بعد چاشنی احتیاط در معاملات و رشد بازار بیشتر خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا؛ «محمد اقبال‌نیا» به افزایش ریسک در منطقه به دلیل تغییر و تحولات رخ داده اشاره کرد و گفت: ایران به دنبال ترور سردار شهید سلیمانی اعلام کرده اقدام تلافی جویانه را در پیش می‌گیرد اما تاکنون ابعاد این انتقام که چه زمانی و به چه صورتی شکل می‌گیرد مشخص نشده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی به دلیل افزایش ریسک سرمایه‌گذاری، افرادی که سودهای معقولی را به دست آوردند علاقمند به شناسایی سود و خروج از بازار شدند.

اقبال‌نیا با بیان اینکه در وضعیت کنونی بازارهای موازی مکان جذابی برای ورود سرمایه فعالان بازار محسوب نمی شود، اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که سرمایه‌گذاران سهام خود را در مقطع زمانی فعلی به فروش برسانند و بعد در موقعیت بهتر و با قیمت پایین‌تر اقدام به خرید دوباره کنند.

 این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: برای سهام بزرگ و بنیادی بازار که اکنون در حال حمایت از سوی سرمایه‌گذاران هستند چنین امکانی وجود ندارد، بنابراین این مساله برای سهم‌های کوچک که در چند وقت گذشته بدون دلایل بنیادی رشد کردند و صف فروش آنها پابرجا است، امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد اقدام ایران علیه آمریکا هوشمندانه باشد و به شکلی نباشد که زمینه افزایش تنش‌ها را فراهم کند، گفت: با توجه به چنین موضوعی به مراتب شاهد ایجاد آرامش در فضای سیاسی خواهیم بود که به تبع آن بورس به روال عادی و گذشته خود باز می‌گردد و کسانی که سهام خود را در دوران هیجان به فروش رساندند متضرر خواهند شد.

اقبال‌نیا اظهار داشت: با توجه به حمایت صورت گرفته از اکثر سهم‌های بنیادی و فروش سهام با قیمت بالاتر در روز یکشنبه، قیمت‌ها دوباره برای خرید جذاب خواهند شد و پیش بینی می‌شود از امروز در سهم‌های کوچک شاهد ایجاد تعادل و جمع آوری صف‌های فروش خواهیم بود.