۰ نفر

بازنشستگان بانک‌ها و فرصت‌های پیش رو در بورس کشور

۱۵ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۴۳
کد خبر: 407403
بازنشستگان بانک‌ها و فرصت‌های پیش رو در بورس کشور

اولین دوره آموزشی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بورس ویژه اعضای کانون بازنشستگان بانک ملت و فرزندان آن ها در روز سه شنبه مورخ دهم دی ماه سال جاری در محل اداره کل آموزش بانک ملت برگزار گردید.

در ابتدای مراسم افتتاحیه دوره آموزشی سرمایه گذاری در بورس، آقای کاظم زاده عضو هیأت مدیره کارگزاری سینا و از مدیران سابق بانک ملت به تشریح اقدامات و فعالیت های انجام شده جهت تحقق سیاست راهبردی صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها جهت خدمات رسانی به جامعه بزرگ بازنشستگان و خانواده آنان اشاره نمود. وی بیان داشت که از ابتدای مرداد ماه سال جاری براساس راهبرد صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها برنامه ریزی های اولیه در کارگزاری سینا  انجام و در شهریور ماه سال جاری تفاهم نامه با کانون بازنشستگان بانک ملت منعقد گردید.

آقای کاظم زاده در تشریح ابعاد و ویژگی های این طرح به برگزاری دوره های آموزشی در سایر استان ها با همکاری کانون بازنشتگان بانک ملت و همچنین برگزاری دوره های مشابه با سایر بانک ها در کشور درآینده برای بازنشستگان و خانواده آنان ابراز امیدواری نمود.

آقای دکتر محمد تبار مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها با حضور در افتتاحیه اولین دوره آموزشی سرمایه گذاری در بورس ویژه اعضای کانون بازنشستگان بانک ملت؛ با اشاره به جایگاه و اهمیت بازار سرمایه در اقتصاد و سیاست های کلان کشور؛ خاطر نشان نمود که می توان با تبیین فعالیت در این حوزه اقتصادی و معرفی فرصت های موجود در آن جهت کسب درآمد برای بازنشستگان بانکها وکمک به استقلال مالی فرزندانشان اقدام نمود.

دکتر محمد تبار که به منظور تبیین کارکردهای بورس، نقاط قوت و ضعف آن در اولین دوره آموزشی سرمایه گذاران در بورس سخن می گفت، با اشاره به فضای مثبت ایجاد شده به بازار سرمایه و بورس در بین آحاد مردم گفت؛ نگاه ویژه صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها ایجاد اثرگذاری و خدمت به قشر معزز بازنشسته و اعضای خانواده به ویژه فرزندان آنان می باشد.

بدین منظور کارگزاری سینا که متعلق به صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها است مأموریت یافت با همکاری کانون بازنشستگان بانک ملت نسبت به برگزاری دوره آموزشی چگونگی سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشور اقدام نموده و از این طریق ضمن تحقق استراتژی خدمت به بازنشستگان بانکها؛ و امکان تحول در زندگی و وضعیت معیشتی آنان فراهم نماید.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اشاره کرد: بازار سرمایه در بحث تحلیل دچار کمبود می باشد و سرمایه گذارانی که وارد این حوزه می شوند دچار سفته بازی که به طبع آن سرمایه خودشان را با ریسک فراوان روبرو می نمایند. بدین منظور ایشان بر آموزش و یادگیری تحلیل های بنیادی و تکنیکال جهت سرمایه گذاری در بورس تأکید ویژه ای نمود و از حضار خواست که از فرصت ایجاد شده در این دوره نهایت بهره را برده و با یادگیری صحیح سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشور به اقتصاد پایدار خانواد و جامعه کمک نمایند. همچنین تأکید ویژه ای داشتند که براساس بازدهی و سود آوری سهم اقدام به سرمایه گذاری شود زیرا تخصیص بهینه منابع هدف اصلی و یکی از کارکردهای بازار سرمایه می باشد.

دکتر محمد تبار، در پایان ضمن قدردانی از جناب آقای دکتر خورسندیان مدیرعامل محترم واعضای محترم هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها به دلیل نگاه ویژه ایشان به بازنشستگان کارکنان بانکها، از همه دست اندرکاران ایجاد این دوره آموزشی؛ اداره کل آموزش بانک ملت، کانون بازنشستگان بانک ملت و کارگزاری سینا تقدیر و تشکر نمودند و برای همه بازنشستگان بانکها آرزوی سلامتی و توفیق داشتند

در بخشی دیگر از این افتتاحیه آقای پورمختار رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان بانک ملت با حضور در جایگاه؛ بدواً از زحمات شرکت کارگزاری سینا، حمایت های دکتر محمد تبار و صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها تقدیر و تشکر نمودند.

وی با اشاره به اینکه دغدغه کانون بازنشستگان بانک ملت معیشت بازنشستگان و آینده فرزندان ایشان می باشند و اظهار امیدواری کردند که این دوره آموزشی فتح البابی شود تا وضعیت معیشت بازنشستگان و کسب و کار فرزندانشان بهبود یابد و با استمرار این دوره ها در بلند مدت به اقتصاد خانواده بازنشسته بانک کمک نماید.

خانم افخمی مدیر اداره کل آموزش بانک ملت با حضور در جایگاه ضمن اظهار همراهی مجموعه بانک ملت در مورد چنین موضوعاتی که می تواند خدمات شایانی به بازنشستگان و خانواده و فرزندان آنان نماید؛ افزود این دوره آموزشی به دلیل حضور جوانان و همکاران با تجربه در حوزه بانک دارای ثقل و شور و انگیزه بالا می باشد.

وی در پایان صحبت ها از همراهی دوباره مرکز آموزش بانک ملت و اعتماد صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها و کارگزاری سینا و کانون بازنشستگان بانک ملت به اداره کل آموزش بانک ملت تقدیر و تشکر نمود.

علاقمندان به شرکت در دوره های آموزش سرمایه گذاری در بورس جهت انجام هماهنگی و ثبت نام در دوره های آموزشی آتی می توانند با شماره تماس 02188702695 و 02188716579 واحد پذیرش کارگزاری سینا و با مراجعه به سایت کارگزاری نسبت به تکمیل و ارسال فرم اقدام نمایند.

برای دریافت فرم ثبت نام اینجا کلیک کنید.           

برای ثبت نام سجام اینجا کلیک کنید.