۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

هیجانات، گریبان‌گیر بازار سهام/ اصلاح امروز بورس، کاملا قابل پیش‌بینی بود

۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۰۲
کد خبر: 407048
هیجانات، گریبان‌گیر بازار سهام/ اصلاح امروز بورس، کاملا قابل پیش‌بینی بود

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به این موضوع که قسمتی از استراحت قابل توجه بازارسهام در روز جاری ناشی از رشد پرشتاب شاخص کل بورس در یکی دو هفته گذشته بوده است؛ بیان کرد: این اصلاح کاملا در بازار قابل پیش بینی بود و انتظار می‌رود که این استراحت تا چند هفته آتی ادامه دار باشد وبه دنبال آن اندکی از صعود پر شتاب نماگر کاسته شود.

اقتصادآنلاین - فائزه زمانی؛ شاخص کل بورس تهران امروز در دقایق ابتدایی معاملات با ۱۲ هزار و ۶۵۱ واحد افت به کانال ۳۷۱ هزار و ۴۴۷ واحدی رسید؛ در ادامه نیز این روند نزولی با شتاب بیشتری جریان داشت و در نهایت نماگر با ۱۶ هزار و ۷۶۵ واحد افت در کانال ۳۶۷ هزار و ۳۳۳ واحدی آرام گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز افت ۳.۹۵ درصدی را به خود دید.

در همین راستا مهدی رباطی کارشناس بازار سرمایه، در خصوص روند نزولی قابل توجه بازار سهام در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین عنوان کرد:رشد پر شتاب دماسنج بورس در چند وقت اخیر و به خصوص روز چهارشنبه هفته گذشته سبب شد بازار در وضعیت پر ریسک قرار گیرد که این میزان رشد بعضا در برخی از نمادها غیر واقعی و در برخی دیگر نیز معقول بود.

وی افزود: در نتیجه در این شرایط کوچک‌ترین خبر،اتفاق منفی و یا تلنگر برای به هم ریختن تعادل بازار کافی است مانند روز جاری که از همان دقایق ابتدایی داد و ستد‌ها، بازار تحث تاثیر رفتار‌های هیجانی با فشار فروش آغاز به کار نمود. به علاوه ذکر این نکته حائز اهمیت است که دلیل اتفاق امروز نیز همان رشد پرشتاب شاخص کل بورس تهران  در یکی دو ماه گذشته است و به عبارتی می‌توان گفت این اصلاح کاملا در بازار قابل پیش بینی بود و گمان می‌کنم که این روند اصلاحی تا چند هفته آتی ادامه دار باشد و اندکی از این صعود پر شتاب نماگر کاسته شود.

مهدی رباطی در پاسخ به این که در آینده و پس از به تعادل رسیدن وضعیت بازار چه گروه‌هایی مستعد رشد بیش‌تر هستند، عنوان کرد: از دیدگاه من انتظار می‌رود درمیان سهام شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه، سهام شرکت‌های بنیادی مستعد رشد بیش‌تر باشند.

وی در پایان افزود: همچنین در بین صنایع نیز،  شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی و فلزات اساسی چشم انداز مثبت و روبه‌رشدی را خواهند داشت.