۰ نفر

دلایل هجوم نقدینگی به بازار سرمایه

۱۲ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۵۶
کد خبر: 406574
دلایل هجوم نقدینگی به بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل رکود حاکم بر سایر بازارها، بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفته و رشد خوبی را تجربه می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا؛ رضا کریمی کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه روزهای خوب همراه با رشد شاخص بورس و افزایش حجم و ارزش معاملات را به کمک نقدینگی وارد شده به این بازار و همچنین به لطف رکود حاکم بر سایر بازارها سپری می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: جریان نقدینگی این روزها به مولفه اصلی تعیین شرایط کلی بازار سهام و حرکت شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌های مختلف تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی می‌توان با دو نگاه اقدام به دادوستد سهام در بازار سرمایه کرد. نخست کسب سود در کوتاه‌مدت که به مهارت و توانایی زیادی نیاز دارد. ضمن اینکه وجود این دسته از معامله‌گران در بازار سهام به نقدشوندگی بازار کمک می‌کمد.

کریمی افزود: از سوی دیگر می‌توان با نگاه بلندمدت در بازار سهام حضور داشت که این دسته از سرمایه‌گذاران در میان و بلندمدت به مراتب سود بهتر و بیشتری را نسبت به کوتاه مدت از محل سرمایه‌گذاری در بازار سهام کسب می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نقدینگی هوشمند است و به سمت و سوی بازاری می‌رود که بیشترین سود را نصیب خود کند، اظهار داشت: در شرایط کنونی اقتصاد کشور تنها بازاری که می‌تواند سود مناسبی را نصیب سرمایه‌گذاران کند بازار سرمایه و بورس است. به همین جهت با توجه به موارد اشاره شد و از همه مهم تر رکود حاکم بر سایر بازارها، بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفته و رشد خوبی را تجربه می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به رشدهای خوبی که بازار سهام در چند هفته گذشته تجربه کرده، انتظار اینکه بازار سهام چند روزی را به استراحت بپردازد دور از ذهن نیست. هر چند نقدینگی وارد شده به بازار سهام ممکن است این اصلاح را کوتاه‌مدت و اندک کند.