۰ نفر

قرجه طیار بیان کرد:

مهار سوداگری با هدایت نقدینگی به بازار سهام/ باید به سمت سرمایه‌گذاری در بازارهای مولد حرکت کنیم

۷ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷
کد خبر: 405187
مهار سوداگری با هدایت نقدینگی به بازار سهام/ باید به سمت سرمایه‌گذاری در بازارهای مولد حرکت کنیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:نقدینگی سرگردان به یکی از دلایل اصلی تورم و گرانی بیش از حد در بازارهایی مانند مسکن، سکه، ارز، خودرو و غیره تبدیل شده که با سرمایه گذاری در بازار سرمایه و بورس می توان تا حد زیادی از بازار دلالی و سرگردانی نقدینگی مردم جلوگیری کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا؛ قرجه طیار عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم زیادی از نقدینگی در اقتصادی کشور سرگردان است، گفت: همین موضوع به یکی از دلایل اصلی تورم و گرانی بیش از حد در بازارهایی مانند مسکن، سکه، ارز، خودرو و غیره تبدیل شده است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که سیاست های اقتصادی بر محور قرار گرفتن بازار سرمایه استوار شود و تلاش کنیم نقدینگی را به سمت بازار سهام هدایت کنیم، از یک طرف نقدینگی سرگردان، اقتصاد کشور را تهدید نمی کند و از سوی دیگر در پی تامین مالی مناسب بنگاه ها از طریق بازار سهام می توان شاهد بهبود وضعیت صنایع و اقتصاد بود.

وی با بیان اینکه باید به سمت سرمایه گذاری در بازارهای مولد حرکت کنیم، ادامه داد: با سرمایه گذاری در بازار سرمایه و بورس می توان تا حد زیادی از بازار دلالی و سرگردانی نقدینگی مردم جلوگیری کرد.

طیار با اشاره به اینکه مجلس با در نظر گرفتن مشوق هایی برای بازار سرمایه در برنامه ششم زمینه مناسبی برای رونق تولید فراهم شده، تصریح کرد: در شرایطی که مشخص شده سرمایه گذاری در بازار ارز و مسکن ریسک قابل توجهی دارد باید سیاست های حمایتی از بورس بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا مردم ترغیب شوند نقدینگی را به بازار سرمایه سوق دهند.

وی در پایان، تاکید کرد:فرهنگ سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه باید ترویج داده شود و حتی کسانی که اطلاعات کمی از بازار سرمایه دارند می توانند با استفاده از مشاوره ی شرکت های تحت نظارت سازمان بورس سرمایه گذاری کنند، چرا که از این طریق می توان بازار دلالی کاذب را مهار کرد.