۰ نفر

امارات از سوی مردم کشورهای خیلج فارس تحریم شد!

۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۴۲
کد خبر: 402082
امارات از سوی مردم کشورهای خیلج فارس تحریم شد!

کاربران شبکه های اجتماعی در عربستان به دنبال رسیدن کالاهای تقلبی و فاسد و غیرقابل استفاده امارات به بازارهای این کشور ،در سطح گسترده خواستار تحریم کالاها و محصولات اماراتی شدند.

به گزارش الجزیره ، هشتگ هایی با عنوان «تحریم کالاهای امارات » و «جبل علی » هم اکنون در صدر فهرست توئیت ها در عربستان و امارات قرار گرفته اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به گفته مصرف کنندگان سعودی سیگار و مواد غذایی و کالاهای برقی برجسته ترین کالاهای تقلبی ساخته شده در  امارات هستند که به عربستان ارسال می شود.

از سوی دیگر فعالان اجتماعی اماراتی اعلام کردند که محصولات امارات در معرض یک تهاجم سازمان یافته جهت مخدوش کردن جایگاه تولیدات عربستان قرار دارند.

به نظر می رسد هشتگ های یاد شده تاثیر بسزایی در امارات به همراه داشتند، به گونه ای که سازمان ملی استاندارد امارات با صدور بیانیه ای تاکید کرد که تمامی کالاهای تولید شده در این کشور از  معیارهای رسمی امارات و کشورهای خلیج فارس قرار دارند.

تارنمای رادیو تلویزیون « دویچه وله» اخیرا با انتشار مقاله ای اعلام کرد که قاچاق سیگار از امارات اتحادیه اروپا را نگران کرده است زیرا برخی از سیگارها حاوی آرسنیک و مواد حشره کش و مرگ موش تشخیص داده شده اند.

سایر فعالان شبکه های اجتماعی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس « بارکد ۶۲۹ » به عنوان نماد کالاهای اماراتی را به معرض نمایش گذاشتند که اشاره به  برخی از کالاهای تقلبی ساخته شده در این کشور دارد.

فعالان ویدیوهایی منتشر کردند که کالاهایی با بارکد اماراتی ۶۲۹ را به معرض نمایش گذاشته اند اما نام کشور دیگری بر روی آنها درج شده است و برخی از ویدیوها مواد غذایی اماراتی را نشان می دهند که حاوی حشرات مختلف هستند.