۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تعادل، کماکان روند حاکم بر بازار سهام/ شاخص کل بیش از 1100واحد رشد کرد

۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹
کد خبر: 393745
تعادل، کماکان روند حاکم بر بازار سهام/ شاخص کل بیش از 1100واحد رشد کرد

بازار سهام اواسط هفته را با جریان متعادل غالب از روزهای گذشته به پایان برد و توانست پس از افت روز گذشته، امروز با یک رشد قابل توجه 1100 واحدی درآستانه ورود به کانال 306 هزار واحد قرار گیرد.

اقتصادآنلاین - میلادعبداللهی؛ شاخص کل بورس تهران در مقایسه با روز گذشته و پس از سقوط به کانال 302 هزار واحدی، امروز و از همان ابتدا روند مثبت کم‌جانی را پیش گرفت، این در حالی است که جریان حاکم بر بازار سهام کماکان روند متعادل عنوان شده در روزهای سابق است؛ از طرفی نماگر بورس تهران یک ساعت ابتدایی را با رشد نزدیک به 500 واحد پشت سر گذاشت و در پایان با رشد هزارو 148 واحدی، در آستانه ورود به کانال 305 هزار واحد قرار گرفت. 

نکته قابل توجه استقبال از خودرویی‌ها تحت تاثیر اخبار افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌هاست. همچنین در میان نمادهای تاثیر گذار بر شاخص کل هم «خودرو» را می‌توان پرچمدار این قسمت برشمرد که با 145 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر دماسنج داشت و برای 30 دقیقه پایانی در قیمت ۸۳۲ تومان تشکیل صف خرید داد، پس از آن‌ها گروه‌های نفتی و پتروشیمی متاثر از تغییرات نرخ جهانی نفت با استقبال خوبی مواجه شدند، به گونه‌ای که پیشروی «شبندر» تا یک ساعت پیش از پایان دادستدها توانست  با 1780 تومان نزدیک به 2 درصد پیشروی کند و با 85 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر نماگر بورس تهران بگذارد، به علاوه «تاپیکو»، «جم» و «مبین» دیگر نمادهای نفتی و پتروشیمی بودند که در مجموع با 206 واحدف شاخص کل را ارتقاء دادند.

همچنین در بین گروه‌های معاملاتی بانکی‌ها شاهد وضعیت خوبی بودند و اکثر نمادهای آن‌ها کار خود را سبزپوش به پایان بردند به طوریکه، «ونوین» در پایان بیش از تومان و نزدیک به 3 درصد رشد کرد و «وبملت» و«وتجارت» هم در پایان کار با رنگ سبز کار خود را به پایان بردند.

گفتنی است در میان گروه‌های معاملاتی بیشترین بازدهی با 4.56 درصد به نام وسایل ارتباطی ثبت شد و در مقابل بیشترین زیان هم با نزدیک به 5 درصد برای استخراج نفت بود.

در میان صنعتی‌ها هم گروه خودرویی با ارزش معاملات بیش از 1470 میلیارد تومان عنوان برتر را در این قسمت از آن خود کرد و پس از آن صنایع شیمیایی و فلزات اساسی رتبه‌ها دوم را از آن خود کردند.

شایان ذکر است با پایان دادوستدها ارزش معاملات روز جاری در بورس هزارو 624 میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد هم با رقم 1228 میلیارد تومان ثبت شد، خالص خرید اشخاص حقیقی هم در پایان منفی 14 میلیارد تومان به ثبت رسید و خالص تغییر مالکیت نیز 15 میلیارد تومان از حقوقی به حقیقی بود.

در فرابورس هم آیفکس همانند شاخص کل بورس رشد کم رمقی را پشت سر گذاشت و در پایان با 22 واحد رشد به ارتفاع 3891 واحدی رسید، در این میان نمادهای «شراز»، «ذوب»، «فرابورس» و «مادیرا» با 11 واحد دماسنج فرابورس را ارتقاء دادند.

ارزش معاملات در فرابورس 922 میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد هم 463 میلیارد تومان ثبت شد. خالص خرید اشخاص حقیقی دراین قسمت مثبت 31 بود که در مجموع برای رقم مثبت 17 برای هر دو بازار(بورس و فرابورس) به ثبت رسید.