۰ نفر

بورس کالا اعلام کرد؛

رشد ۳۵درصدی حجم و ۴۷درصدی ارزش معاملات بورس کالا در هفته گذشته

۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۱۴
کد خبر: 393263
رشد ۳۵درصدی حجم و ۴۷درصدی ارزش معاملات بورس کالا در هفته گذشته

همچنین طبق اعلام بورس کالای ایران علاوه بر مورد فوق، بازار فرعی این نهاد در بازه زمانی اشاره شده، معامله ۵۶۲ تن کالا را تجربه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ازبورس کالا، هفته گذشته، ۵۹۷ هزار و ۲۵۸ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ما قبل به ترتیب رشد ۳۵ و ۴۷ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

همچنین طی هفته اخیر و در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۲۱۸ هزار و ۴۰۰ تن انواع کالا به ارزش ۱۰ هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال معامله شد. در این تالار ۲۰۸ هزار و ۸۸۰ تن فولاد، ۸۰۰ تن مس، ۳ هزار و ۶۰۰ تن آلومینیوم، ۱۲۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۳ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

از طرفی در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۳۷۸ هزار و ۲۹۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۵ هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال به فروش رسید.در این تالار ۱۲۷ هزار و ۲۲۲ تن قیر، ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، ۶۱ هزار و ۴۹۳ تن مواد پلیمری، ۵۹ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۲۱ هزار و ۲۶۷ تن مواد شیمیایی، یک هزار و ۹۰ تن عایق رطوبتی، یک هزار و ۴۲۶ تن روغن و ۳ هزار و ۳۶۰ تن گوگرد معامله شد.

همچنین بازار فرعی بورس کالا هم در این بازه زمانی، معامله ۵۶۲ تن کالا را تجربه کرد.