۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تاثیرپذیری بازار سهام از انتشار گزارش‌های 6ماهه/شاخص کل 6هزار واحد رشد کرد

۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۹
کد خبر: 389428
تاثیرپذیری بازار سهام از انتشار گزارش‌های 6ماهه/شاخص کل 6هزار واحد رشد کرد

معاملات بازار سهام در چهارمین روز هفته، با تلاطم بسیار در دو قسمت عرضه و تقاضا پیگیری شد و شاخص کل به رغم رشد بیش از هفت هزار واحد در نهایت به ارتفاع 308 هزار واحد رسید.

اقتصادآنلاین - میلاد عبداللهی؛ شاخص کل بورس تهران با یک افت محسوس طی هفته قبل و اوایل هفته جاری، روز گذشته به مدار مثبت بازگشت و یک ساعت پس از شروع معاملات امروز با رشد قابل توجه هفت هزار و 200 واحدی همراه شد و تا آستانه 310 هزار واحد هم پیش‌روی کرد. نکته قابل توجه در جریان دادوستدهای روزجاری هیجان بالا به خصوص در قسمت خرید بود، بسیاری از نمادهای برای دقایقی صف خرید شد و پس از گذشت چند دقیقه از آن کاسته شد که این نمایان‌گر اوج هیجان در روند معاملات است.

گفتنی است یک ساعت پیش از پایان ساعات معاملات، تقاضا در بسیاری از نمادها به وضوح دیده شد، به گونه‌ای که تعدادی از نمادهای پتروشمی همچون «نوری» و «پارس» صف خرید شد و در گروه حمل و نقل«توریل» و «حتاید» هم شرایط مشابه نمادهای پتروشیمی را به خود دیدند.

لازم به ذکر معاملات امروز بیش از هر چیز تحت تاثیر انتشار گزارش‌های شش ماهه قرار گرفته و عملکرد به نسبت مثبت بسیاری از شرکت‌ها زمینه را برای افزایش تقاضا دو چندان ساخته است. 

شایان ذکر است در پایان معاملات، روند رو به رشد نماگر بورس کمی تعدیل یافت و در ارتفاع 308 هزار واحدی متوقف شد، مهم‌ترین نکته در این بین را می‌توان منوط به رشد هزارو 570 واحدی شاخص کل وزن دانست که در که پس از گذشت حدود ده روز روند نزولی 1.95 درصد رشد کرد.

همچنین در میان گروه‌های معاملاتی هم بیش‌ترین بازدهی با 4.8 درصد به همانند روز قبل به گروه استخراج تعلق گرفت و کم‌ترین آن به نام گروه انتشار و چاپ رقم خورد.

در میان گروه‌های صنعتی، خودرویی‌ها با ارزش معاملات هزارو 571 میلیارد تومان رتبه نخست را از آن خود کردند و پس آن‌ها دارویی‌ها که گزارش‌های شش ماهه  مثبتی را منتشر از خود منتشر کردند رتبه دوم را کسب کردند و مواد شیمیایی هم حائز رتبه سوم شدند.

شایان ذکر است در پایان، ارزش معاملات بورس تهران  نزدیک به هزارو 670 میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد هم هزار و 353 میلیارد تومان ثبت شد.

گفتنی است، در سمت دیگر بازار آیفکس نزدیک 100 واحد رشد کرد و به ارتفاع 3هزارو 800 واحدی رسید.

همچنین در میان نمادهای فرابورسی «مارون»، «کگهر» و «دماوند» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس» مانع از رشد بیشتر دماسنج شد.