۰ نفر

نماینده مجلس مطرح کرد؛

بازار سهام ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد/ باید بستر لازم برای حضور مردم در بازارسرمایه فراهم شود

۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱
کد خبر: 389388
بازار سهام ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد/ باید بستر لازم برای حضور مردم در بازارسرمایه فراهم شود

نماینده مردم اراک درباره روند بازار سهام توضیح داد و اظهار داشت: بازارسرمایه مطمئن‌ترین راه برای جذب سرمایه‌ها خرد است و باید شرایط ورود همه آحاد جامعه به آن تسهیل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ علی اکبر کریمی درباره ریزش های روزهای قبل شاخص بورس اظهار داشت: اگرچه سقوط شاخص به معنای خالی شدن حباب قیمتی برخی سهام است، اما بازارسرمایه ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد و روز به روز بر ارزش آن افزوده و رشد خواهد کرد.

وی افزود: بورس یکی از مطمئن‌ترین بازارها برای جذب سرمایه‌های خُرد است و سهامداران حقیقی به دلیل رشد بادکنکی برخی سهام‌، وسوسه شده و به جای اینکه خرید سبدی از سهام ، تمام سرمایه را بر روی سهام شرکت‌های خاص سرمایه‌گذاری می‌کنند. این رفتار ابزاری در دست بورس‌بازان شده و ضرر سهامداران خُرد را به دنبال خواهد داشت؛ زیرا بورس‌بازان حرفه‌ای به خوبی از شرایط آگاه بوده و به موقع برای خرید سهام ورود کرده و به هنگام خارج می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد : سهامداران غیرحرفه‌ای باید در صندوق‌های سرمایه‌ای که سبد کاملی از سهام است، سرمایه‌گذاری کنند تا از یک سو ریسک ضرر و زیان کاهش یابد و از سوی دیگر مدیریت سهام در اختیار فردی حرفه‌ای باشد.

کریمی با بیان اینکه باید بستر لازم برای حضور گسترده همه آحاد جامعه در بازارسرمایه فراهم شود، افزود: سهامداران خرد نباید فردی وارد بورس شوند بلکه باید از ظرفیت تشکل‌های حرفه‌ای که می‌توانند منافع را حفظ کرده و سودی بالاتر از بازار پول و نظام بانکی برای آنها فراهم کند، استفاده کنند تا حضور آنها در بورس تداوم داشته باشد.