۰ نفر

هیئت دولت تصویب کرد؛

لایحه حمایت از حقوق سهام‌داران خرد

۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۸
کد خبر: 388152
لایحه حمایت از حقوق سهام‌داران خرد

سخنگوی دولت پس از پایان جلسه امروز، از تصویب لایحه حمایت از سهام‌داران خرد خبر داد و افزود: این مصوبه کمک می‌کند سرمایه گذاران خارجی که قصد خرید سهام یا سرمایه گذاری دارند، ضمانت‌های بیشتر قانونی داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت پس از پایان جلسه  امروز هیات وزیران در تشریح موضوعات، اظهار داشت: امروز مصوبه‌ای در خصوص منطقه آزاد انزلی داشتیم که بر اساس این مصوبه تا هزار متر به منطقه تجاری صنعتی انزلی افزوده شد.

وی لایحه حمایت از سهامداران خرد و اصلاح لایحه قانون تجارت را از دیگر مصوبات جلسه هیئت دولت خواند و افزود: بر اساس آن حقوق سهامداران خرد بیشتر تصریح خواهد شد و حاکمیت شرکتی بیش از پیش گسترش خواهد یافت که با این موضوع شاهد افزایش سطح سرمایه گذاری‌های خرد در بازار سرمایه خواهیم بود.

سخنگوی دولت همچنین گفت: این مصوبه کمک می‌کند سرمایه گذاران خارجی که قصد خرید سهام یا سرمایه گذاری دارند، ضمانت‌های بیشتر قانونی داشته باشند.

ربیعی با اشاره به بهبود شاخص‌های کشور در فضای کسب و کار، گفت: تحریم‌ها موجب شده است که ما ناچار شویم  واردات و صادرات خود را بیشتر کنترل کنیم، ما همچنین ناچار شدیم در این شرایط  روی قیمت گذاری‌ها کنترل بیشتری داشته باشیم که این امر ممکن است برخی از شاخص‌های بین المللی ما را دچار تغییر کند، اما برای اداره کشور ما نیاز بود.

وی تصریح کرد: خرید سهام خرد و سوق نقدینگی مردم از بازار سکه و ارز به سمت خرید سهام خرد موضوع بسیار مهمی است.