۰ نفر

اقتصادآنلاین بررسی کرد؛

عملکرد سیمانی‌ها در شهریورماه

۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۱
کد خبر: 387671
عملکرد سیمانی‌ها در شهریورماه

گزارش عملکرد مالی شهریور شرکت‌های سیمانی حاکی از آن است که اغلب نهادهای این گروه با رشد محسوسی نسبت به پنج ماه اول سال جاری مواجه شده‌اند.

اقتصادآنلاین - فائزه زمانی؛ پس از انتشارگزارش عملکرد مالی شرکت‌های سیمانی در شهریور ماه باید گفت، سیمان تهران در ماه گذشته 42 میلیارد تومان درآمد کسب کرد، در حالی که رقم مذکور برای در دوره مشابه سال گذشته 23 میلیارد تومان به ثبت رسیده بود.

از طرفی دیگر، فروش «ستران» در مقایسه با میانگین پنج ماه نخست سال مالی هفت میلیارد تومان افزایش یافت. گفتنی است سیمان تهران ماه گذشته، بیش از 220 هزار تن فروش داشت که این رقم در شهریور سال قبل، نزدیک به  180 هزار تن بود. همچنین این مجموعه سیمانی در مقایسه با پنج ماه نخست سال مالی و ماه گذشته با سه هزار و ۸۶۲ تن کاهش فروش مواجه بود و شهریور را با رشد 22 درصدی از این حیث به پایان رساند.

در ادامه ی شرکت‌های این گروه می‌توان به «سغرب» اشاره کرد که ماه گذشته را با افزایش 18 درصدی در نرخ فروش محصولات خود به ثبت رساند. این نهاد سیمانی همچنین موفق شد از شروع فروردین 97 تا انتهای مرداد سال جاری به طورمیانگین در هر ماه 143 هزار و 714 تن تولید را به نام خویش رقم بزند که این مقدار، ماه قبل با افزایش 39 درصدی مواجه شد و به  رقمی نزدیک 200 هزار تن رسید.

از سویی دیگرفروش «سغرب» ماه گذشته، 80 هزار و500 تن بود که این رقم در مقایسه با میانگین پنج ماه اول سال مالی نه هزار و 400 تن افزایش داشت.

افت 17 میلیارد تومانی درآمد «سشرق»

سیمان شرق از آغاز سال 97 تا انتهای مرداد سال جاری، به طور متوسط در هر ماه بیش از 153 هزار و 800 تن فروش را به ثبت رسانید و این در حالی است که رقم مذکور، در انتهای شهریور امسال به حدود 158 هزار تن رسید. گفتنی است قیمت محصولات «سشرق» در ماه قبل رشد 38 درصدی را به همراه داشت و درآمد آن نیز در شهریور امسال رقمی بالغ بر 27 میلیارد تومان ثبت شد که این مقدار نسبت به میانگین پنج ماه اول سال مالی، سه میلیارد تومان رشد یافت.

دیگر شرکت این گروه، یعنی «سپاها» ماه گذشته بیش از435 هزار تن تولید داشت و این میزان از شروع 97 تا کنون به طور متوسط در هر ماه 335 هزار تن بود. سیمان سپاهان طی ماه گذشته و پنج ماه اول سال مالی رشد 15 درصدی فروش محصولات را به ثبت رساند و درآمد کسب شده توسط این شرکت در ماه قبل، 32 میلیارد تومان بود، لازم به ذکر است این رقم از فروردین امسال تا انتهای مرداد به طور میانگین در هر ماه 34 میلیارد تومان بود.

سیمان لار سبزوار

تناژ فروش این شرکت ، ماه قبل به بیش از 41 هزار و 500 تن رسید، این در حالی است که رقم مذکور در دوره مشابه سال گذشته 55 هزار و 557 تن به ثبت رسیده بود. همچنین «سبزوا» شهریور سال جاری را با افزایش 39 درصدی قیمت محصولات خود به پایان برد و میزان درآمد آن نیز برخلاف آنکه در پنج ماه اول سال، به طور متوسط در هر ماه پنج میلیارد تومان بود، شهریور به هفت میلیارد تومان نزدیک شد. گفتنی است درآمد این شرکت سیمانی از شروع سال گذشته تا پایان مرداد 98، در هر ماه تقریبا پنج میلیارد تومان رقم خورده است.

جهش 25 درصدی قیمت محصولات سیمان داراب

میزان درآمد «ساراب»، شهریور امسال 15 میلیارد تومان بود که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته هفت میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. همچنین درآمد این شرکت در ماه گذشته، نسبت به پنج ماه نخست سال جاری با رشد شش میلیارد تومان همراه بود. گفتنی است قیمت محصولات سیمان داراب در همین بازه زمانی با رشد 25 درصدی مواجه بود. از سوی دیگراز نظر تناژ فروش این شرکت توانست از آغاز سال 97 تا پایان مرداد امسال موفق شد در هر ماه به طور متوسط 75 هزار تن از محصولات خود را به فروش برساند، درصورتی که این رقم طی شهریورامسال نزدیک به 99 هزار و 500 تن به ثبت رسید. 

نرخ فروش «سیلام» 37 درصد افزایش پیدا کرد

سیمان ایلام طی شهریور امسال ۱۳ میلیارد تومان درآمد کسب کرد، این در حالی است که رقم  مورد اشاره در پنج ماه نخست سال مالی در هر ماه تقریبا ۱۸ میلیارد تومان بود. از سویی دیگر این شرکت از شروع فروردین تا آخر مرداد امسال به طور میانگین در هرماه ۱۱۰ هزار و ۹۴۹ تن فروش داشت که در ماه قبل به ۶۶ هزار و ۴۰۷ تن رسید. شایان ذکر است، تناژ فروش این شرکت از آغاز فروردین 97 تا انتهای مرداد 98، به طور متوسط در هر ماه 37 هزار و 844 تن بود. همچنین این شرکت شاهد افزایش 37 درصدی در نرخ فروش محصولات خود بود.

رشد 431 میلیارد تومانی ارزش پورتفوی سیمان فارس و خوزستان

ارزش سبد سهام «سفارس»، شروع شهریور امسال دو هزار و 248 میلیارد تومان بود که در انتهای ماه به دو هزار و 679 میلیارد تومان رسید، لازم به ذکر است این رقم در شهریور سال گذشته 988 میلیارد تومان بود. همچنین این شرکت در ازای فروش سهام دو شرکت سیمان سفید نی ریز و فارسیت اهواز نزدیک به دو میلیارد تومان سود بدست آورد.

افت هفت میلیارد تومانی درآمد «سکرما»

گروه صنایع سیمان کرمان از اول فروردین تا انتهای مرداد امسال به طور متوسط در هر ماه ۲۲ میلیارد تومان درآمد داشت که این رقم در ماه قبل به ۱۵ میلیارد تومان رسید. گفتنی است درآمد این شرکت در دوره مشابه سال گذشته 11 میلیارد تومان بود. از سویی دیگر، این شرکت در مقایسه پنج ماه نخست سال مالی و شهریور سال جاری با چهار هزار و ۸۶۷ تن کاهش در فروش محصولات خود  رو به رو بوده است. گفتنی است این شرکت، ماه گذشته با افزایش 32 درصدی در نرخ فروش محصولات خود مواجه بوده است.

سیمان دورود

شرکت سیمان دورود ماه گذشته  بالغ بر 78 هزار تن فروش داشت، این در حالی است که رقم مذکور از شروع فروردین 97 تا انتهای مرداد سال جاری به طور متوسط  در هر ماه 61 هزار و 500 تن به ثبت رسیده بود. گفتنی است تناژ فروش این شرکت طی پنج ماه اول سال مالی به طور میانگین در هر ماه رقمی نزدیک به 64 هزار تن را به خود اختصاص داده بود. از لحاظ درآمد نیز باید گفت «سدور» توانست از شروع فروردین تا آخر مرداد سال جاری در هر ماه تقریبا 10 میلیارد تومان درآمد کسب کند در صورتی که این مقدار، ماه قبل 15 میلیارد تومان بود. شایان ذکراست درآمد این شرکت سیمانی از شروع سال گذشته تا پایان مرداد 98، به طور متوسط در هر ماه 9 میلیارد تومان بود.