۰ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

تحریم‌های بیشتر در روند صعودی بازار تاثیری نخواهد داشت/ رشد فعلی در بلند مدت ادامه دارد

۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۷
کد خبر: 385497
تحریم‌های بیشتر در روند صعودی بازار تاثیری نخواهد داشت/ رشد فعلی در بلند مدت ادامه دارد

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به اینکه، بازار سهام دیگر از اخبار و مسائل سیاسی تاثیر نمی‌پذیرد گفت: تحریم بیشتر تاثیری بر روند بازار ندارد و نوسان یا نزول قابل توجهی در بورس رخ نمی‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، حمید رضا مهرآور یک کارشناس بازار سهام، در مورد روند صعودی اخیر در بازار سرمایه گفت: صعود فعلی بازار پس از تاثیر تحریم و اخبار منفی و... حاصل شده است، بنابراین بازار کنونی کمتر تحت تاثیر اخبار و حتی تحریم‌های جدید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: افت و خیز و استراحت‌های متناوب ذات بازار و بخشی از فعالیت‌ های اصلی بازار است؛ اگر براساس تحلیل‌های تکنیکال  و بنیادی اتفاق‌های بازار (به خصوص بازارهایی مانند بازار رو به صعود ما) را بررسی و دنبال کنیم، روند صعودی ما قابل پیش‌بینی  بود.

مهرآور افزود: در واقع تحلیل موجود می‌تواند افت چند روز پیش را نیز به شیوه‌ای توجیه کند؛ چراکه اگر سهامدار هدف قیمتی داشته باشد به محض رسیدن قیمت سهم به عدد مورد انتظار، آن را می‌فروشد؛ حال اگر تعداد فروشنده‌ها کمی بیش از حد مورد انتظار باشد طبیعی است که روند بازار نزولی شود.

مهرآور در مورد روند صعودی کنونی و چگونگی رفتار بازار تشریح کرد: روند صعودی بازار کنونی نیز قابل توجیه و پیش‌بینی است. بررسی وضعیت مالی، تولید و فروش شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های بزرگ و متوسط نشان می‌دهد این روند صعودی ادامه دارد؛ چه بسا این روند صعودی شیب تندتری نسبت به سال‌های گذشته‌ و بازه‌های صعودی قبلی داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد تحلیل ورود نقدینگی تازه به بازار سهام گفت: از نظر تحلیل بنیادی نیز ورود نقدینگی جدید به بازار سهام قابل پیش‌بینی و امکان پذیر است. در حال حاضر اگر میزان نقدینگی موجود در جامعه و مقدار ارزش کل بورس و فربورس را در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم با اختلاف حجم ۳۰ درصدی نقدینگی مواجهیم که این امر همیشه این نکته را یادآور می‌شود که ممکن است هر آن حجم نقدینگی جدید و قابل توجهی وارد بورس شود.

او همچنین در مورد تاثیر اخبار منفی سیاسی و اقتصادی بین‌ الملل از جمله تحریم‌های جدید گفت: در مورد تاثیر دیگر عوامل از جمله اخبار سیاسی و اقتصادی و حتی تحریم‌ها نیز به این نکته توجه داشته باشید که اخبار منفی تاثیر خود را گذاشته‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: در واقع این رشد کنونی پس از لحاظ شدن و در نظر گرفتن تحریم‌ها و بیشتر اخبار ناخوشایند به این نقطه رسیده است؛ بنابراین حتی تحریم بیشتر هم تاثیری ندارد و نوسان یا نزول قابل توجهی در بورس رخ نمی‌دهد.