۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نگرانی معامله‌گران از یک جنگ تجاری جدید/ شاخص بورس‌های آسیایی نزولی شد

۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۲
کد خبر: 385125
نگرانی معامله‌گران از یک جنگ تجاری جدید/ شاخص بورس‌های آسیایی نزولی شد

شاخص کل بورس‌های آسیایی در پی افزایش نگرانی‌ها مبنی بر اعمال تعرفه‌های جدید از سوی ایالات متحده برای اتحادیه اروپا سقوط کرد. از طرفی معامله‌گران بازارهای جهانی نگران بروز یک جنگ تجاری جدید و تاثیر منفی آن بر روند دادوستدها هستند.

اقتصادآنلاین - میلادعبداللهی؛ سی ان بی سی در گزارشی اعلام کرد،  سهام‌های آسیایی در پی افزایش نگرانی‌ها نسبت به اعمال تعرفه‌های جدید از سوی آمریکا برای اتحادیه اروپا، افت خواهد کرد.

 این در حالی است که یکی از مدیران ارشد اقتصادی سابق دردولت ترامپ روز گذشته اظهار داشت، اتحادیه اروپا و آمریکا می‌توانند به یک پیروزی بزرگ در قبال معاملات تجاری دست یابند.

از سوی دیگر شاخص کل اغلب بازارهای آسیایی بعد از ظهر روز گذشته، با اعلام آمادگی ایالات متحده به منظور اعمال تعرفه‌های بیشتر برای اتحادیه اروپا تحت تاثیر قرار گرفت و نزولی شد.

 از طرفی،یک از نمایندگان تجاری  آمریکا هم روز گذشته اعلام کرد، تعرفه هایی را برای کالاهای اتحادیه اروپا در 18 اکتبر اعمال خواهد شد.

به طوریکه شاخص «هانگ سنگ» در هنگ کنگ تا بعد از ظهر روز گذشته(0.48درصد) افت داشت و خرده فروشی هنگ کنگ به پایین ترین نرخ خود در این ماه رسید.

سهام ژاپن هم  2.12درصد سقوط کرد و سهام سنگین وزن شاخص Fast Retailing ، بیش از دو درصد افت به خود دید. در کل ، شاخص (ام اس سی آی) آسیا در ژاپن (62/0درصد) کاهش یافت.

همچنین در استرالیا هم،« اس اند پی200» در اکثر بخش‌ها با کاهش 2.19 درصدی روبرو شد و  زیرمجموعه‌‌های مالی آن بیش از 2 درصد سقوط کردند و سهام بانک‌های استرالیا و نیوزلند 2.89 درصد کاهش یافت.

ترس معامله‌گران از جنگ تجاری جدید

نبرد تجاری میان دو قدرت اقتصادی دنیا (چین و آمریکا) هنوز پابرجاست و نگرانی معامله‌گران نسبت به چگونگی روند بازار طی روزهای آتی ادامه خواهد داشت، ازسویی طبق اعلام  چند روز قبل چینی‌ها رشد اقتصادی این کشور بیش از انتظار افت کرده است و وضعیت فلزی‌ها (آلومینیوم و مس) در این کشور چندان مطلوب نیست.

یکی از کارشناسان اقتصادی آمریکا در خصوص وضعیت پیش آمده میان کشورش و قدرت‌ها جهانی اظهار داشت: به نظر می رسد که سازمان تجارت جهانی به طور غیر عمد خود را در انفجار و سقوط دوباره اقتصاد جهان دخیل خواهد کرد. این در حالی است که، پکن و واشنگتن در اوج جنگ تجاری قرار دارند و مقامات دو کشور قرار است هفته آینده درپایتخت ایالات متحده ملاقات کنند. درگیری میان این دو غول اقتصادی جهان بیش از یکسال است پابرجاست و در شرایط کنونی علائمی از خاتمه یافتن آن مشاهده نمی‌شود.