۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش‌روی شاخص‌کل تا ارتفاع 324 هزار واحد/ انتشار گزارش‌های مثبت شرکت‌ها، عامل اصلی سبز پوشی بازار

۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۷
کد خبر: 384410
پیش‌روی شاخص‌کل تا ارتفاع 324 هزار واحد/ انتشار گزارش‌های مثبت شرکت‌ها، عامل اصلی سبز پوشی بازار

با پایان یافتن معاملات امروز بازار سهام، دماسنج بورس تهران توانست رشد 6هزار و 500 واحدی در ارتفاع 324 هزار واحد آرام گیرد.انتشار گزارش‌های مثبت از عملکر یک ماه شرکت‌ها و ورود بالای نقدینگی را می‌توان در به وجود آمدن این امر متاثر دانست.

اقتصادآنلاین-محمدمیلادعبدللهی؛ دادوستدهای امروز بازار سهام با صعود 6هزار و 500 واحد و رسیدن به ارتفاع 324 هزاری واحدی شاخص کل پایان یافت. این روند مثبت را بیش از هرچیزی می‌توان متاثر از انتشار گزارش‌های یک ماهه شرکت‌ها دانست که اغلب نمایانگر نشان‌دهنده وضعیت مثبتی در کارنامه مالی خود هستند. از سمت دیگر ورود حجم نقدینگی قابل توجه و معامله‌گران تازه نفس، عامل مهمی در سبز شدن اکثر نمادهای معاملاتی است.

لازم به ذکر است جریان معاملات امروز در حالی پیگیری شد که شاهد صف خرید قابل توجهی در بسیاری از گروه‌های معاملاتی بودیم،

نمادهای گروه رایانه امروز اغلب سبز پوش و پرتقاضا بودند؛ « مرقام»، «مداران» و «مفاخر» با صف خرید بالایی دادو ستد شدند. از طرفی در میان گروه‌های ساختمانی «ثشاهد» توانست صف خرید بیش از 20 میلیون را به ثبت رساند و در گروه حمل و نقل «حکشتی» در همان آغاز معاملات شاهد صف خرید ۱۳ میلیونی بود.

 اما نکته قابل توجه در جریان معاملات روز جاری تشکیل صف خرید در تمامی نمادهای گروه‌های خودرویی بود. دو غول خودرویی بازار«خودرو» و «خساپا» هرکدام با صف خرید بیش از 20 میلیون همراه شدند و به تبع آن نمادهای کوچکتر این گروه هم توانستند نگاه مشتریان را به سمت خود جلب کنند.

گفتنی است بانکی‌ها هم از تقاضاهای پرشمار بی بهره نماندند و «وبصادر» توانست همانند یک هفته گذشته با صف خرید 260 میلیونی همراه شود. در میان دیگر نمادهای بانکی هم «وتجارت» علاوه بر آنکه به عنوان پربیننده‌ترین نماد امروز بورس تهران شناخته شد توانست صف خرید 131 میلیونی را به ثبت برساند.

شایان ذکر است از میان نمادهای معاملاتی، پتروشیمی‌ها و ارتباطات من جمله«فارس» ، «مبین» و «اخابر» بیشترین سهم مثبت را در صعود شاخص کل بورس تهران داشتند. گفتنی است ارزش معاملات در پایان دادوستدهای روز جاری 2هزارو 541 میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد 2 هزارو 353 میلیارد تومان ثبت شد.

خالص خرید حقیقی هم 492 میلیارد تومان و خالص تغییر مالکیت 388 میلیارد تومان از حقوقی به حقیقی‌ها بود.

از میان گروه‌های بازارسرمایه بیشترین بازدهی با (5درصد) به وسایل ارتباطی و کم‌ترین آن هم با منفی(1.48) درصد به اطلاعات و ارتباطات اختصاص یافت.

همچنین در پایان معاملات صنایع شیمیایی توانست عنوان برترین گروه‌های صنعتی را از آن خود کند و پس از آن‌ بانک‌ها و خودرو به ترتیب حائز رتبه‌های دوم و سوم شدند.

کوتاه از فرابورس؛

ایفکس در پایان معاملات امروز توانست با رشد بیش از 63 واحد همراه شود و تا آستانه ورود به کانال 4 هزارو 300 واحدی پیش‌روی کند. در میان نمادهای معاملاتی فرابورسی «بجهرم» که 5 روز قبل عرضه اولیه شد ،توانست با رشد نزدیک به 5 واحد تاثیر شایانی در سبز شدن شاخص کل فرابورس داشته باشد. پس از آن «شراز»، « ذوب» و «هرمز» بیشترین تاثیر مثبت را بر ایفکس داشتند. گفتنی است ارزش معاملات امروز فرابورس هزارو 291 میلیارد تومان به ثبت رسید.