۰ نفر

مدیرعامل بورس کالای ایران اعلام کرد:

آغاز معاملات گواهی سپرده پسته از سه شنبه

۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۴۶
کد خبر: 384198
آغاز معاملات گواهی سپرده پسته از سه شنبه

مدیرعامل بورس کالای ایران از آغاز معاملات گواهی سپرده پسته از روز سه شنبه ۹ مهرماه ۱۳۹۸ در این بورس خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حامد سلطانی نژاد گفت: معاملات گواهی سپرده پسته از روز سه شنبه هفته جاری در حالی در بورس کالای ایران آغاز می شود که دو انبار پذیرش شده آماده تحویل محصول پسته از باغداران هستند.

مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: از سه شنبه هفته جاری، نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی پسته فندقی طبیعی خندان ۳۲-۳۰ شرکت طلای سبز زرند در بورس کالای ایران گشایش می یابد و همزمان با فصل برداشت، آماده تحویل محصول از مشتریان و انجام معامله در بورس است.

سلطانی نژاد ادامه داد: نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی شرکت سبز دانه کویر نیز طی هفته گذشته در بورس فعال شده و آماده پذیرش محصول مشتریان شده است و انتظار می رود نماد معاملاتی این انبار نیز طی چند روز آینده گشایش یابد.

وی اظهار کرد: دو انبار مذکور به عنوان نخستین انبارهای تحت کلید بورس در شهرستان های زرند و سیرجان پذیرش شده و آمادگی دارند محصول باغداران پسته کار را برای صدور گواهی سپرده کالایی طبق ضوابط و استانداردهای تعیین شده تحویل بگیرند.

سلطانی نژاد گفت: پیش بینی می شود با اوج گیری برداشت محصول در استان های پسته خیز، تعداد انبارهای بورسی پس از بررسی درخواست های ارایه شده به مرور افزایش یابد تا هم در سایر شهرستان های استان کرمان و هم در سایر استان های پسته خیز از جمله خراسان و سمنان امکان تحویل گیری محصول باغداران توسط انبارهای تحت کلید بورس فراهم شود.

سلطانی نژاد در پایان اظهار کرد: بورس کالای ایران در راستای بهبود تجارت داخلی و صادراتی پسته به عنوان مهمترین محصول صادراتی کشور در بخش کشاورزی، پس از آغاز معاملات پسته در قالب گواهی سپرده کالایی طی هفته جاری، راه اندازی معاملات قراردادهای آتی پسته را در دستور کار دارد.