۰ نفر

در بازارهای جهانی رخ داد؛

افت قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن

۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۴۱
کد خبر: 383071
افت قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن

قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن طی روز گذشته افت کرد. لازم به ذکر است علی‌رغم کلیه اصول بنیادین مثبت و تاثیرگذار بر آلومینیوم، همانند کاهش نرخ بهره بانکی از سوی آمریکا، قیمت LME رشدی نداشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بورس کالا، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن طی معاملات روز گذشته نسبت به معاملات آخرین روز کاری هفته قبل ۱۱ دلار (معادل ۰.۶ درصد) افت قیمت داشت؛ به گونه‌ای که از یک هزار و ۷۶۶ به ازای هر تن به یک هزار و ۷۵۵ دلار به ازای هر تن رسید.گفتنی است، این میزان از افت، بیشترین مقدار در طول ۶ روز گذشته بوده است.

همچنین، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن در روز دوشنبه، نسبت به هفته قبل (دوشنبه ۲۵ شهریور ماه) ۰.۹ درصد افت داشت، به گونه‌ای که آلومینیوم در LME در هفته گذشته به قیمت یک هزار و ۷۷۰ دلار معامله شد و دیروز به یک هزار و ۷۵۵ دلار به ازای هر تن کاهش یافت که این افت قیمت معادل ۱۵ دلار است.

علی‌رغم کلیه اصول بنیادین مثبت و تاثیرگذار بر آلومینیوم، همانند کاهش نرخ بهره بانکی از سوی آمریکا، قیمت LME رشدی نداشته است و قیمت آلومینیوم همچنان تحت تاثیر تنش‌های تجاری بین ایالات متحده و چین قرار دارد.

با وجود اینکه، موجودی فیزیکی آلومینیوم در اروپا بسیار کم شده است و تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان قراردادهای سه ماهه بعدی و سال آینده خود را نیز رزرو کرده‌اند اما همچنان قیمت آلومینیوم دارای روند نزولی است و هیچ تغییری در قیمت‌گذاری آن مشاهده نمی‌شود.

با توجه به کاهش تنش‌های خاورمیانه و ثبات قیمت انرژی همچنان شاهد افت قیمت آلومینیوم در جهان هستیم، به گونه‌ای که نفت خام برنت به‌عنوان شاخص جهانی انرژی، از ابتدای هفته در قیمت ۶۴.۵ دلار ثابت مانده است؛ همچنین تغییری در قیمت گاز در روزهای اخیر مشاهده نمی‌شود.

گفتنی است، روند نزولی کاهش موجودی انبار، دیروز هم ادامه داشت، به گونه‌ای که موجودی انبار آلومینیوم از ۸۹۷ هزار و ۹۰۰ تن در روز جمعه به ۸۹۵ هزار و ۶۲۵ تن در روز دوشنبه رسید.

البته، قیمت پودر آلومینا در کمترین سطح نرخ تعیین شده طی دو سال گذشته قرار دارد و عامل اصلی این سقوط، اعلام شرکت هیدرو در مورد راه‌اندازی سه میلیون تن ظرفیت خالی واحد پودر آلومینای خود در برزیل است.