۰ نفر

مدیر عملیات بازارهای خارج از بورس فرابورس ارائه داد؛

توضیحاتی درباره کارکرد تابلوهای بازار پایه

۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۷
کد خبر: 383063
توضیحاتی درباره کارکرد تابلوهای بازار پایه

مدیر عملیات بازارهای خارج از بورس فرابورس در خصوص روند معاملات بازار پایه و قیمت گذاری نمادها توضیح داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، هاجر میرخوشحال مدیر عملیات بازارهای خارج از بورس فرابورس، در خصوص روند امروز تابلوهای بازار پایه در معاملات امروز و نمایش نوسان‌ها بیش از میزان تعریف شده، توضیح داد: بر اساس اطلاعیه 31 شهریور ماه در خصوص نحوه انجام معاملات در بازار پایه، مقرر شد دوشنبه اول مهرماه راس ساعت 12:30 حراج پایانی برای نمادهای معاملاتی بازار پایه با دامنه 6 درصد برای تابلو زرد، 4 درصد برای تابلو نارنجی و 2 درصد برای تابلو قرمز برگزار شود و قیمت پایانی نمادهای معاملاتی تا ساعت 11:30 به عنوان قیمت مرجع دامنه نوسان در حراج پایانی باشد.

وی افزود: در صورتی که نمادی در روز دوشنبه تا ساعت 11:30 معامله نداشت، آخرین قیمت پایانی نماد به عنوان قیمت مرجع در حراج پایانی درنظر گرفته شود که به همین ترتیب نیز معاملات روز گذشته انجام شد. امروز نیز قیمت مرجع برای تعیین دامنه نوسان نمادهای معاملاتی تمامی تابلوهای بازار پایه، قیمت حراج پایانی یعنی حراج دوشنبه اول مهرماه است که رأس ساعت 12:30 صورت گرفت.

این مقام مسئول گفت: در صورتی که نمادی در حراج پایانی معامله نداشت، قیمت پایانی نماد تا ساعت 11:30 دوشنبه اول مهرماه به عنوان قیمت مرجع دامنه نوسان روز جاری است و اگر نمادی روز گذشته معامله نداشت، آخرین قیمت پایانی نماد به عنوان قیمت مرجع تعیین دامنه نوسان نمادها در معاملات امروز در نظر گرفته شده است.

میرخوشحال ادامه داد: نوسان‌هایی که در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران نمایش داده می‌شود بر مبنای قیمت پایانی نمادها در روز معاملاتی قبل است که نحوه محاسبه قیمت پایانی، قیمت میانگین موزون معاملات انجام شده است.

وی گفت: ممکن است این نوسان‌ها بیش از میزان تعریف شده برای تابلوهای بازار پایه نمایش داده شود، سهامداران باید توجه کنند دلیل این موضوع آن است که دامنه نوسان‌های نمادهای بازار پایه در معاملات امروز بر اساس قیمت حراج پایانی روز دوشنبه اول مهرماه بوده نه قیمت پایانی روز دوشنبه.