۰ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

بازار سرمایه نهادی برای بازدهی بالاتر معامله‌گران/ روند خوبی بر وضعیت عملیاتی شرکت‌ها حاکم است

۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۱۹
کد خبر: 381847
بازار سرمایه نهادی برای بازدهی بالاتر معامله‌گران/ روند خوبی بر وضعیت عملیاتی شرکت‌ها حاکم است

یک تحلیل‌گر بازار سرمایه، با اشاره به اینکه بورس مناسب‌‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری میان‌مدت بوده و نسبت به سایر نهادها، بازدهی بالاتری برای معامله‌گران به همراه داشته است، بیان کرد:کاهش تنش‌های سیاسی و دوری از عوامل بحران‌زا می‌تواند زمینه را برای ادامه روند مثبت بازار سهام فراهم کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ پس ازیک دوره جهش بی وقفه نماگر بورس،در پایان معاملات روزگذشته، شاخص کل هفت هزار و ۹۰۰ واحد ریزش داشت و بالا‌ترین افت خود طی دو ماه گذشته را تجربه کرد، در همین راستا حمید میر معینی یکی از کارشناسان بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به وضعیت بازارهای موازی، به نظر می‌رسد بازار سرمایه مناسب‌‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری میان‌مدت باشد و نسبت به سایر بازارها، بازدهی بالاتری برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد. البته مشروط بر آنکه تنش‌های سیاسی تشدید نشود یا اتفاقی که منجر به بروز بحران گردد، رخ ندهد.

وی افزود: ریزش بازار در روز گذشته، بیشتر تحت تاثیر دغدغه‌های ناشی از احتمال تشدید تنش‌های سیاسی رخ داد و معتقدم اگر در چند روز آینده، خبر منفی به بازار مخابره نشود، بازار مجددا روند صعودی به خود گرفته، و تا پایان سال جاری شاخص کل به محدوده ۴۰۰ هزار واحد خواهد رسید. بازار سرمایه به لحاظ وضعیت عملیاتی شرکت‌ها، با مشکل خاصی مواجه نیست. هنوز بسیاری از سهم های بازار با ارزش ذاتی فاصله دارند و برای سرمایه‌گذاری جذاب هستند. ضمن اینکه بعضی شرکت‌ها به سبب تحریم‌ها دچار محدودیت‌هایی در تولید و فروش شده‌اند که در صورت عدم تشدید تنش‌ها یا حتی بهبود روابط سیاسی، رشد خواهند کرد.

این فعال بازار سرمایه در رابطه با معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری میان مدت گفت: به شرط تثبیت وضعیت کنونی و عدم افزایش تنش‌ها، سهم‌هایی که برنامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها داشته باشند، گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند و توصیه می‌شود سهم های دارای پتانسیل تجدید ارزیابی از جمله برخی سهم‌های گروه بانکی و خودرویی، نگهداری شود. سهم‌های گروه پالایشی و پتروشیمی نیز پتانسیل رشد دارند.

وی افزود: البته برای سهامداران ریسک گریز، گزینه‌های کم ریسک تری همچون سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری هم مناسب است