۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش دو میلیون تنی تولید آلومینیوم در چین

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶
کد خبر: 381057
کاهش دو میلیون تنی تولید آلومینیوم در چین

دفتر ملی آمار چین در گزارشی اعلام کرد، تولید آلومینیوم در این کشور بر اثر بروز عواملی تا حد چشمگیری کاهش یافته است.

اقتصادآنلاین- محمدمیلاد عبداللهی؛ رویترز در گزارشی اعلام کرد، براساس داده های منتشر شده توسط دفتر ملی آمار چین در روز دوشنبه ، میزان تولید آلومینیوم این کشور به دلیل قطعی و خاموشی‌های غیر منتظره در دو کارخانه اصلی تولید آلومینیوم  در ماه اوت، 0.5 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

داده ها نشان می دهد ، چین که به عنوان تولید کننده برتر آلومینیوم در جهان شناخته می‌شود، بر اثر این معضل طی ماه گذشته 2.97 میلیون تن کاهش تولید فلز داشته است.

براساس این گزارش و  داده هایNBS  (دفتر ملی آمار چین ) میزان تولید در ماه اوت سال جاری به طور متوسط روزانه 95 هزارو 800 تن در روز بود  که این مقدار در مقایسه با ماه گذشته، کمترین میزان تولید روزانه را به دنبال داشته است.

گفتنی است در ماه اوت،حوادثی در دو کارخانه تولید آلومینیوم در چین، رخ داد که منجر به بروز این مسئله شدند.

از طرفی دیگر حدود یک هفته پس از جاری شدن سیل دراستان شاندونگ، نزدیک به 500 هزار تن ظرفیت تولید سالانه ذوب آهن در کارخانه ای واقع در منطقه شمال غربی سین کیانگ کاهش یافت.

شایان ذکر است چین در هشت ماه نخست سال 201 ، 2 هزارو 347  میلیون تن آلومینیوم تولید کرده که این مقدار نسبت به سال گذشته 1.4 درصد رشد داشته است.

جکی وانگ، یک تحلیلگر بازارسرمایه گفت: قیمت فعلی آلومینیوم انگیزه‌ای مضاعف برای گروه ذوب آهن در چین به جهت حرکت در راستای تولید بیشتر به وجود آورده است. اما در جنوب کشور تولید این محصول کندتر از حد انتظار دنبال می‌شود

وی همچنین در ادامه گفت: این توقف کارخانه‌‎های تولیدی محصولات اولیه بسیار پرهزینه و وقت گیر هستند.

در همین حال ، تولید تعدادی از فلزات دیگر چین  از جمله:  مس ، آلومینیوم ، سرب ، روی و نیکل طی ماه آگوست با 0.3درصد  افزایش از ماه  ژوئیه به 4.91 میلیون تن رسید که از این حیث یک رکورد را به ثبت رساند. این دفتر همچنین اعلام کرد، تولیدات مذکور 4.4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.