۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی آثار توییت‌های ترامپ بر اقتصاد جهان و بازار سهام

۲۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۳۷
کد خبر: 379924
بررسی آثار توییت‌های ترامپ بر اقتصاد جهان و بازار سهام

یکی از خبرگزاری‌های بین‌المللی در گزارشی به بررسی تاثیر توییت‌های رئیس‌جمهور ایالات متحده بر شاخص‌های مهم اقتصادجهانی پرداخت.

اقتصادآنلاین- میلاد عبداللهی؛ سى ان بی اسی در گزارشی اعلام کرد، بانک جی‌پی مورگان بزرگ‌ترین بانک آمریکا، شاخص جدیدی به نام Volfefe رونمایی کرد که به بررسی آثار توییت‌های ترامپ بر حوزه پولی، تجاری و بازار سهام می‌پردازد.

کلیدواژه‌های مورد استفاده ترامپ در این زمینه شامل چین از یک سو و جنگ تجاری دو قدرت اقتصادی از سوی دیگر، میلیارد و محصولات هستند.

این شاخص جدید برگرفته از لغت ناشناس covfefe است که ترامپ یک بار در توییتر از آن استفاده کرد و از مخاطبان خواست تا معنای آن را پیدا کنند.

ترامپ از زمان روی کار آمدن ، چند هزار توییت داشته که ۱۴۶ مورد مستقیما منجر به واکنش بازارها مخصوصا" بازار اوراق قرضه شده است.

ترامپ که در توییتر ۶۴ میلیون دنبال‌کننده دارد و به‌طور متوسط روزانه ۱۰ توییت منتشر می‌کند که بیشتر آنها بین ساعت ۱۴ تا یک بامداد بوده و در بسیاری از موارد حملات ناگهانی به بانک مرکزی آمریکا یا چین ، باعث تغییر مسیر بازارها شده است. به طور مثال ماه گذشته و تنها ساعتی پس از بازگشت هیئت مذاکره‌کننده آمریکا از شانگهای، او در توییتی اعلام کرد تصمیم دارد تعرفه بر واردات برخی محصولات چینی را افزایش دهد و با این کار باعث ریزش کم سابقه بورس وال‌استریت شد.

ساویتا سوبریمانیان تحلیلگر بازار سهام در یادداشتی جداگانه اعلام کرد: توییت‌های ترامپ، مذاکرات تجاری، کمپین‌های سیاسی و مسائل مختلف از چین گرفته تا فدرال رزرو و مسائل مالیاتی را شامل می‌شود و پیامدهای زیادی را برای اقتصاد جهانی دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های دوران ریاست جمهوری ترامپ، حملات وی به رئیس بانک مرکزی آمریکا است. در تازه ترین واکنش‌ها این بار رئیس بانک مرکزی این کشور برای ترامپ خط و نشان کشید و گفت به هیچ کس اجازه نخواهد داد در کار بانک مرکزی دخالت کند.