۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

همه چیز درباره عرضه اولیه «رنیک»/ معارفه مهمان جدید فرابورس برگزار شد

۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۲۴
کد خبر: 378232
همه چیز درباره عرضه اولیه «رنیک»/ معارفه مهمان جدید فرابورس برگزار شد

سالن همایش‌های شرکت فرابورس ایران، امروز میزبان اعضای هیئت مدیره و اصحاب رسانه به منظور معرفی و تشریح ظرفیت‌های شرکت جنرال مکانیک بود.

اقتصادآنلاین - محمدمیلادعبداللهی؛ معارفه شرکت جنرال مکانیک به منظور عرضه اولیه 10 درصد از سهام آن در روز چهارشنبه هفته جاری، امروز در سالن همایش‌های شرکت فرابورس برگزار شد.

در این نشست فواد خیر مدیر عامل شرکت، معاون مالی و تعدادی دیگر از اعضای هیئت مدیره حضور داشتند و به توضیح ظرفیت‌ها، درآمد و فعالیت‌های این نهاد پرداختند.

خیر با اعلام  اینکه جنرال مکانیک در زمینه پروژه‌های عمرانی، ساخت‌وساز راه‌ها، ریل و سد سازی‌در داخل کشور و چندکشور خارجی، مشغول فعالیت است گفت: سرمایه شرکت ۱۰۰ میلیارد تومان و حدود ۲۰ سال است در امارات و تعدادی از کشورها حضور فعال داریم، سعی در استفاده از تکنولوژی نوین داشته‌ایم و از لحاظ ماشین آلات تقویت شده‌ایم، از طرفی تامین منابع ما متکی به بودجه داخلی نیست.

در ادامه عظیمی معاون مالی نیز در خصوص سیاست تقسیم سود و برنامه افزایش سرمایه گفت: سیاست‌های بنیاد درخصوص برنامه افزایش سرمایه طی چند سال اخیر بر این بوده که سود صادراتی حاصل برای افزایش و توسعه همان بخش استفاده و تقسیم سودی از این بابت انجام نشود، تا بتوان از آن بهره کافی برد. در مجمع سال گذشته نیز بخشی از سود تقسیم نشد تا گزارش توجیهی آن تا پایان سال جاری در هیئت مدیره مطرح شود. همچنین درصد این افزایش سرمایه به میزان سود صادرات بستگی دارد.

وی افزود: میزان تقسیم سود برای دوره مالی جاری به تصمیم مجمع بر می گردد اما باتوجه به ضوابط اجرایی که در بودجه 98 بنیاد درج شده، سود صادراتی تقسیم نشده و مابقی سود 100 درصد تقسیم می شود.

لازم ذکر است محدوده قیمتی عرضه اولیه  100 میلیون سهم با نماد«رنیک»،  785 تا 790 تومان و سهمیه درنظر گرفته شده برای هر شخص حقیقی و حقوقی 300 سهم تعیین شده است، از طرفی شرکت پایا سامان پارس و بنیاد مستضعفان از طریق کارگزاری بورس بهگزین اقدام به واگذاری خواهند کرد. به علاوه متعهد خرید نیز کارگزاری بورس بهگزین و سقف تعهد خرید 50 درصد سهام قابل عرضه است.