۰ نفر

معاون فرابورس اعلام کرد؛

تغییرات جدید بازار پایه از ۲۵شهریور اجرایی می‌شود/ توقف نمادها از 13شهریور

۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۴۸
کد خبر: 376575
تغییرات جدید بازار پایه از ۲۵شهریور اجرایی می‌شود/ توقف نمادها از 13شهریور

معاون فرابورس ایران اعلام کرد: قوانین جدید بازار پایه فرابورس از ۲۵ شهریورماه امسال اجرایی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین و به نقل از ایرنا، «بهنام محسنی» درباره اصلاحیه مقررات جدید در بازار پایه گفت: این تغییرات در مورد ابلاغیه بهمن ماه سال ۹۷ صورت گرفته است که طبق صحبت‌های انجام شده قرار بر اجرای آن در خرداد ماه سال جاری بود.

وی ادامه داد: یکی از تغییرات در نظر گرفته شده، موضوع امکان اعلام حجم مبنا در معاملات است که توسط هیات مدیره فرابورس در معاملات مطرح شد. 

معاون فرابورس ایران خاطرنشان کرد: تغییر دیگر بحث نمایش مظنه‌ها است که در ابلاغیه دستورالعمل جدید، از چهارم شهریور ماه به مدت ۶ ماه سفارش‌ها به روال قبل برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قابل مشاهده است.

محسنی افزود: پس از این دوره بر اساس تصمیم هیات مدیره سازمان بورس، نحوه عدم نمایش سفارش‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تغییر دیگر را مربوط به تابلوی معاملات در بازار پایه اعلام کرد و افزود: در هر یک از تابلوها یک حراج هفتگی به صورت حراج پایانی انجام می‌شود و بعد از آن دامنه نوسان در روزهای معاملاتی بین دو حراج در هر یک از تابلوهای زرد سه درصد، نارنجی دو درصد و قرمز یک درصد خواهد بود. 

معاون فرابورس خاطرنشان کرد: یک روز در هفته حراج پایانی صورت می‌گیرد که در همان روز از ساعت ۱۲ تا 12 و 30 دقیقه سفارش‌گیری و راس ساعت 12 و 30 دقیقه حراج پایانی انجام می‌شود.

به گفته وی، قیمت پایانی در روز برگزاری حراج مبنای دامه نوسان تابلوهای بازار پایه در روزهای معاملاتی بعد از حراج خواهد بود.

معاون فرابورس در پایان به موضوع مخفی بودن سفارشات اشاره و بیان کرد: بحث هیدن بودن سفارشات به ۶ ماه آینده موکول شد و تا آن زمان نمایش سفارش‌ها به روال قبل خواهد بود.