۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«جم‌پیلن» در رتبه نسخت ارزش معاملات/ ارزش داد و ستدها در گروه خودرویی به 117میلیارد تومان رسید

۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۱۶
کد خبر: 363660
«جم‌پیلن» در رتبه نسخت ارزش معاملات/ ارزش داد و ستدها در گروه خودرویی به 117میلیارد تومان رسید

​همزمان با افت هزار و 410 واحدی شاخص بورس تهران ارزش معاملات این بازار به 979 میلیارد تومان کاهش یافت.

اقتصادآنلاین - محمد امین خدابخش؛ معاملات امروز بازار سهام با افت هزار و 410 واحدی شاخص بورس تهران به اتمام رسید. این بازار که در روزاخیر نیز نتواسته بود فعالیت خود را با افزایش ارزش بازار به اتمام برساند در این روز شاهد کمتر شدن ارزش معاملات بود. بطوریکه طی روز جاری ارزش داد و ستدهای این بازار نسبت به روز گذشته 210 میلیارد تومان کاهش یافت و به سطح 979 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد نیز در این روز با افتی 300 میلیارد تومانی نسبت به روز قبل تا 850 میلیارد تومان کاهش یافت.

کم شدن ارزش معاملات در این بازار در شرایطی رخ می‌دهد که نمادهای عمده بورس تهران که همواره از قیمت‌های جهانی اثر می‌پذیرند، امروز برخلاف جریان قیمت کامادیتی در بازارهای بین المللی حرکت کردند. همین امر سبب شد تا در شرایطی که رشد قیمت‌ کامادیتی‌ها در بازارهای کالایی جهان را شاهد بودیم، نمادهای فعال در حوزه‌های معدنی، فلزی، پالایشی و پتروشیمی با کاهش قیمت رو به رو شوند. به نظر می‌رسد که نمادهای یاد شده که در روزهای گذشته رشد نسبتا خوبی را تجربه کرده بودند امروز بدون توجه به اوضاع معاملات در بازارهای جهانی به مسیر استراحتی آغاز شده در روز قبل ادامه دادند. همین امر موجب شد تا ارزش معاملات این گروه‌ها در روز جاری نسبت به روزهای گذشته کاهش یابد و در عوض گروه خودرو در رتبه نخست جدول ارزش معاملات بورس تهران قرار گیرد.

بر این اساس معاملات امروز بورس تهران در حالی به اتمام رسید که تحت تاثیر حجم انبوه معاملات در نماد «خساپا» ارزش معاملات گروه خودرو به 117 میلیارد تومان رسید. گفتنی است از 610 میلیون سهمی که در این روز میان خریداران و فروشندگان نمادهای خودرویی داد و ستد شد، 177 میلیون سهم به نماد سایپا تعلق داشت.

دومین رتبه ارزش معاملات در میان گروه‌های بورس تهران نیز به گروه شیمیایی تعلق گرفت. معاملات این گروه در حالی خاتمه یافت که معاملات 161 میلیون سهمی این گروه ارزش بالغ بر 113 میلیارد تومان را در کارنامه شیمیایی‌ها به ثبت رساند. لازم به ذکر است که بیشترین ارزش معاملات را در گروه یاد شده نماد تازه وارد «جم پیلن» داشته است. در این روز تبادل 32 میلین سهم در این نماد ارزش معاملات نماد شرکت پلی گرو پیلن جم را به حدود 33 میلیارد تومان رساند. این ارقام در حالی در کارنامه معاملات نماد یاد شده به ثبت می‌رسد که در این روز بیش از سه درصد از قیمت هر سهم «جم‌پیلن» کاسته شد.

سایر گروه‌های پر معامله بازار را در جدول زیر ببینید:

WhatsApp Image 2019-07-01 at 05.37.48(1)