۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ثبت بیشترین ارزش معاملات برای «جم‌پیلن» در کمتر از 19دقیقه/ بورس تهران 930هزار میلیارد تومانی شد

۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۰
کد خبر: 362371
ثبت بیشترین ارزش معاملات برای «جم‌پیلن» در کمتر از 19دقیقه/ بورس تهران 930هزار میلیارد تومانی شد

معاملات امروز بورس تهران در حالی خاتمه یافت که ارزش معاملات در این بازار به حدود هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان و ارزش کل بازار به ۹۳۰ هزار میلیارد تومان رسید.

اقتصادآنلاین - محمد امین خدابخش؛ معاملات امروز بورس تهران با رشد قیمت در بسیاری از نمادهای مطرح این بازار پایان یافت. در این روز رشد قیمت در نمادهایی نظیر «فارس» و «فولاد» سبب شد تا شاخص بورس تهران برای اولین بار در تاریخ این بازار به سطح 245 هزار واحد دست یابد. داد و ستدهای روز جاری در حالی پایان یافت که ارزش معاملات بورس تهران به هزار و 389 میلیارد تومان رسیده بود.

 بیتشرین تاثیر را بر ارزش داد و ستدهای امروز، حجم انبوه معاملات گروه شیمیایی داشت. معاملات امروز این گروه در حالی به اتمام رسید که مجموع معاملات گروه یاد شده منجر به تبادل 241 میلیون سهم به ارزش 186 میلیارد تومان شد. دلیل حجم انبوه داد و ستدهای این گروه معاملات پر رونقی بود که در دو نماد «جم پیلن» و «فارس» شاهد آن بودیم.

نماد معاملاتی شرکت پروپیلن جم که از مجمع سالانه بازگشت و دیروز کشف قیمت شد، طی روز جاری معاملات سنگینی را شاهد بود به طوری که معاملات سنگین این نماد به با توجه به ارسال سفارشات بیش از حد نرمال برای جلوگیری از تاثیر آن در سایر نمادهای بازار بورس اوراق بهادار، تا پایان وقت معاملاتی نماد شرکت در حال مجاز – محفوظ نگه داشته شود. دیگر اتفاق نادر امروز در گروه شیمیایی رشد قیمت «فارس» تا سقف مجاز روزانه بود. همین امر سبب شد تا رشد تقاضا به صف خرید شدن این نماد منتهی شود و معاملات روزانه آن در حالی خاتمه یابد که 51 میلیون سهم از سهام شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به ارزش 27 میلیارد تومان معامله شود.

دیگر گروه پر معامله در این روز گروه فلزات اساسی بود. این گروه که طی روز جاری ارزش معاملات آن به حدود 160 میلیارد تومان رسید، پس از گروه خودرویی در رتبه سوم ارزش معاملات قرار گرفت. شاخص ترین نماد این گروه طی روز جاری «فولاد» بود که به دلیل رشد حداکثری قیمت طی این روز تاثیری 681 واحدی بر رشد بورس تهران داشت. افزایش تقاضا در این نماد امروز پس از آن صورت گرفت که گزارش ماهانه شرکت منتشر شد. گزارش فولاد مبارکه حکایت از آن داشت که درآمد سه ماهه امسال «فولاد» نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 104 درصد افزایش یافت. به موجب گزارش یاد شده امروز 147 میلیون سهم به ارزش تقریبی 70 میلیارد تومان در این نماد معامله شد.

سایر گروه‌های پرمعامله بازار نیز در جدول زیر آمده‌اند:

WhatsApp Image 2019-06-25 at 06.33.30(1)