۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مجوز افزایش سرمایه «سخوز» صادر شد/ آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران صرف احداث آسیاب سیمان العماره می‌شود

۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۳۰
کد خبر: 359145
مجوز افزایش سرمایه «سخوز» صادر شد/ آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران صرف احداث آسیاب سیمان العماره می‌شود

شرکت سیمان خوزستان موفق به اخذ مجوز افزایش سرمایه از سوی سازمان بورس شد. بر این اساس شرکت می‌تواند سرمایه خود را از 65 میلیارد تومان فعلی به میزان 140 تومان افزایش دهد.

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ شرکت سیمان خوزستان (سخوز) یکی از شرکت‌هایی بود که نام آن امروز بر روی تارنمای درج شد. این شرکت که در بورس تهران مورد معامله قرار می‌گیرد امروز موفق به کسب مجوز افزایش سرمایه از سوی سازمان بورس شده است.

در متن مجوز این افزایش سرمایه آمده است که «در راستای اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه 1384)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سیمان خوزستان در سازمان بورس و اوراق بهادار مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده است، از این رو افزایش سرمایه مطابق با مشخصات مندرج در طرح توجیهی افزایش سرمایه منتشر شده از سوی شرکت و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است.»

بر این اساس شرکت مجاز خواهد بود تا سرمایه خود را ظرف 60 روز از تاریخ صدر مجوز مذکور، به میزان 115 درصد افزایش دهد. با انجام این تغییر سرمایه شرکت از 65 میلیارد تومان فعلی به 140 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

این افزایش سرمایه که با انتشار 750 میلیون سهم 100 تومانی انجام می‌شود، از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی انجام خواهد شد.  مطابق با اطلاعات مندرج در گزارش توجیهی هدف از انجام این افزایش سرمایه، جبران مخارج سرمایه ای انجام شده جهت تکمیل سرمایه گذاری در طرح احداث آسیاب سیمان العماره در کشور عراق است. مالکیت ۱۰۰ درصدی طرح سیمان العماره عراق در اختیار شرکت بین المللی ارجان صنعت فارس و خوزستان است که مالکیت 59.84 درصد از سهام آن به شرکت سیمان خوزستان تعلق دارد.

گفتنی است، «سخوز» برای پرداخت سهم خود طرح یاد شده به 93 میلیارد و 677 میلیون تومان نیاز دارد که مقرر شده تا از این مقدار 75 میلیارد تومان آن از محل افزایش سرمایه و 18 میلیارد و 377 میلیون تومان الباقی از محل منابع داخلی شرکت تامین شود.