۰ نفر

اسلامی بیدگلی مطرح کرد؛

توجه سازمان بورس به دغدغه‌های بازار پایه قابل تقدیر است

۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۸
کد خبر: 358914
توجه سازمان بورس به دغدغه‌های بازار پایه قابل تقدیر است

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری از انعکاس دیدگاه های فعالان نهادهای مالی به سازمان بورس و اوراق بهادار در موضوع اصلاح مقررات بازار پایه خبر داد .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا، سعید اسلامی بیدگلی با استقبال از اینکه سازمان بورس به دغدغه های بازار پاسخ داده و این موضوع را به نظرسنجی گذاشته است، گفت: اقدام سازمان بورس در این زمینه قابل تقدیر است و تا اوایل هفته آینده ، خروجی و جمع بندی نهایی کانون در خصوص این دستورالعمل به سازمان بورس و فرابورس ایران به طور رسمی اعلام می شود.  

وی با اشاره به برگزاری نشست امروز این کانون و کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار، به همراه جمعی از فعالان و کارشناسان بازارسرمایه با مسوولان سازمان بورس گفت: به نظر می رسد مقابله با سفته بازی کاذب از جمله اهداف این اقدام بوده است که البته خروجی و جمع بندی نهایی بعد از تکمیل دیدگاه ها و بررسی در کمیته فقهی به اطلاع خواهد رسید.

به گفته اسلامی بیدگلی، اصلاح مقررات درج و معاملات بازار پایه فرابورس در یک سال گذشته نیز با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و با کسب نظر از فعالان بازار در دستور کار بوده و نتایج آن ابلاغ شده است .

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری همچنین اظهار داشت: با ابلاغ اصلاح مقررات توسط شورای عالی بورس یا سازمان بورس، قطعا همراهی و مشارکت لازم در اجرا از سوی کانون و دیگر نهادهای مرتبط صورت خواهد گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که در نهایت، با جمع بندی دیدگاه های کارشناسی بهترین تصمیم ممکن در این خصوص که به نفع بازار سرمایه ایران و فعالان آن است، اتخاذ شود.

پیش از این حسن امیری، معاون نظارت بورسی در اطلاعیه ای از دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران خواسته بود که به علت انتقال برخی سوالات و ابهامات از سوی سهامدارن بازار پایه، اجرای این قوانین به زمانی دیگر موکول شود.