۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«شسپا» و افزایش سرمایه 471 درصدی/ «وکار» در انتظار دریافت مجوز از سازمان

۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۱۷
کد خبر: 357127
«شسپا» و افزایش سرمایه 471 درصدی/ «وکار» در انتظار دریافت مجوز از سازمان

اطلاعات مربوط به جزئیات افزایش سرمایه شرکت نفت سپاهان و بانک کار آفرین بر روی تارنمای کدال قرار گرفت.

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ تارنمای کدال امروز میزبان اطلاعات مربوط به جزئیات افزایش سرمایه دو شرکت بود. شرکت های نفت سپاهان و بانک کارآفرین که هر دو آنها در بورس تهران مورد داد و ستد قرار می‌گیرند، به دنبال لزوم انجام تغییرات مورد نظر هیات مدیره شرکت به پیگیری مراحل افزایش سرمایه خود مبادرت کرده‌اند. در این میان شرکت نفت سپاهان به دنبال کسب تائید حسابرس و بازرس قانونی است و بانک کار آفرین از کسب تایید حسابرس شرکت خبر داد و هم اکنون در انتظار آن است که مجوز افزایش سرمایه خود را از سازمان بورس دریافت کند.

 

«وکار» به دنبال کسب رضایت بانک مرکزی

بانک کار آفرین یک مرحله دیگر به افزایش سرمایه نزدیک تر شد. خبر تایید افزایش سرمایه بانک کار آفرین که در بازار اول بورس تهران با نماد «وکار» مورد داد و ستد قرار می‌گیرد، ساعتی پیش بر روی تارنمای کدال قرار گرفت. بر این اساس با توجه به ماده سه دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب 17 مهرماه 1395 هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار) افزایش سرمایه شرکت از نظر بازرش و حسابرس قانونی شرکت بلامانع اعلام شده است.

بر این اساس شرکت می‌تواند در صورت کسب مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار سرمایه خود را به میزان به میزان 53 درصد افزایش دهد. در صورتی که این افزایش سرمایه محقق شود، سرمایه شرکت از مبلغ 850 میلیارد تومان به هزار و 300 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. گفتنی است این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ,سود انباشته اعمال خواهد شد و منظور از انجام آن بهبود حد کفایت سرمایه و دستیابی به نسبت مجاز خالص داراییهای ثابت تعیین شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

 

«شسپا» و افزایش سرمایه 471 درصدی

دیگر شرکتی که در روز جاری از چند و چون افزایش سرمایه مورد نظر خود گفت، شرکت نفت سپاهان بود. مطابق با آنچه که شرکت اعلام کرده است،پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه 471 درصدی شرکت انجام شده و «شسپا» هم اکنون مدارک و مستندات افزایش سرمایه مورد نظر خود را جهت کسب موافقت از حسابرس و بازرس قانونی شرکت در اختیار این مقام گذاشته است. در صورتی که این افزایش سرمایه به تایید مراجع ذی صلاح برسد، شرکت نفت سپاهان قادر خواهد بود تا سرمایه خود را از مبلغ 105 میلیارد تومان به 600 میلیارد تومان افزایش دهد.

مطابق با آنچه که شرکت اعلام کرده است، این افزایش سرمایه از محل سود انباشته بوده و به منظور  بهبود ساختار مالی، حفظ نقدینگی و جبران مخارج سرمایه گذاری انجام شده انجام خواهد شد.