۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

توضیحات دو قطعه ساز در خصوص نوسان قیمت سهام/ تغییرات قیمت تحت تاثیر افزایش تقاضا

۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۸
کد خبر: 357037
توضیحات دو قطعه ساز در خصوص نوسان قیمت سهام/ تغییرات قیمت تحت تاثیر افزایش تقاضا

دو شرکت مهندسی نصیر ماشین و رینگ سازی مشهد که هر دو در صنعت قطعه سازی فعال هستند و سهامشان در بازار سهام کشور مورد داد و ستد قرار می‌گیرد، دقایقی قبل توضیحات خود در خصوص نوسان 50 درصدی قیمت را بر روی تارنمای کدال قرار دادند.

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ دو شرکت مهندسی نصیر ماشین و رینگ سازی مشهد که هر دو در صنعت قطعه سازی فعال هستند و سهامشان در بازار سهام کشور مورد داد و ستد قرار می‌گیرد، دقایقی قبل توضیحات خود در خصوص نوسان 50 درصدی قیمت را بر روی تارنمای کدال قرار دادند.

بر این اساس شرکت رینگ سازی مشهد که نماد آن در بازار دوم بورس تهران معامله می‌شود اعلام کرده است که توجه به عدم درج سوال در سامانه تدان در پایان مهلت مقرر ، شرکت سوالی که از سوی سهامداران و افراد خارج از شرکت مطرح شده باشد ندارد. «خرینگ» اعلام کرده است که افزایش قیمت سهم شرکت در بازار ناشی از اثرات بیرونی و افزایش معاملات سهامداران جزء به دلیل نزدیک شدن به تاریخ مجمع و اعلام سود خالص به مبلغ 78 میلیارد تومان است. به جز این اتفاق که از طرف شرکت در گزارش حسابرسی نشده ارسالی به سازمان بورس گزارش شده اتفاق خاص و با اهمیت دیگری که نیاز به افشا باشد در شرکت رخ نداده است.

«خرینگ» در ادامه توضیحات خود قید کرده است که با توجه به صورت‌های مالی شرکت، می‌توان دریافت که قیمت سهام به دلیل افزایش تقاضا از سوی سهامداران حقوقی و تازه شرکت است و این شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال ضرر و زیان احتمالی معامله گران ندارد. گفتنی است، کنفرانس مورد اشاره پس از برگزار می‌شود که قیمت هر سهم «خرینگ» از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون از قیمت 266 تومان به 424 تومان رسیده بود.

 شرکت مهندسی نصیر ماشین نسر در نامه مشابه دیگر هم گروهی خود افزایش قیمت سهام شرکت را ناشی از تغییرات عرضه و تقاضا  و تغییر رویکرد سرمایه گذاران نسبت به سهام شرکت عنوان کرده و اعلام کرده است که از تاریخ گزارشگری قبلی (صورتهای مالی و گزارش تفسیری مدیریت منتهی 29 اسفند سال 97) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی با عملکرد شرکت رخ نداده است. شرکت دلیل شفاف سازی خود در سامانه کدال مبنی بر لزوم رعایت ماده ۱۲ مکرر ۲ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار ایران را عدم طرح سوال در سامانه تدان توسط سهامداران عنوان کرده است. این شفاف سازی پس از آن انجام می‌شود که قیمت سهام شرکت از 375 تومان در دو هفته اخیر به 566 تومان رسیده است.