۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

توضیحات «خاور» در خصوص دلایل افزایش قیمت/ شرکت هیچ برنامه‌ای برای افزایش سرمایه که منتهی به جذب نقدینگی از سوی سهامداران شود ندارد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۵۵
کد خبر: 354214
توضیحات «خاور» در خصوص دلایل افزایش قیمت/ شرکت هیچ برنامه‌ای برای افزایش سرمایه که منتهی به جذب نقدینگی از سوی سهامداران شود ندارد

نماد معاملاتی شرکت ایران خودرو دیزل که در روزهای اخیر به دلیل نوسان قیمت سهام شرکت به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی ملزم شده بود در روز جاری اطلاعات حاصل از برگزاری کنفراس اطلاع رسانی را بر روی سامانه کدال منتشر کرد. مطابق با آنچه که شرکت اعلام کرده افزایش قیمت شرکت ناشی از افزایش تقاضا در بازار بوده است.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ نماد معاملاتی شرکت ایران خودرو دیزل که در روزهای اخیر به دلیل نوسان قیمت سهام شرکت به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی ملزم شده بود در روز جاری اطلاعات حاصل از برگزاری کنفراس اطلاع رسانی را بر روی سامانه کدال منتشر کرد.

این نماد که در بازار پایه ج فرابورس با نماد «خاور» معامله می‌شود در این شفاف سازی به پاسخ گویی سوالات مطرح شده در سامانه تدان پرداخته  که مبنی بر لزوم رعایت ماده ۱۲ مکرر ۲ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس ایران و پس از نوسان بیش از 60 درصد قیمت انجام شد است.

«خاور» در پاسخ به این سوال که شرکت برای ارتقا به بازار بالاتر و خروج از بازار پایه چه اقداماتی را انجام داده است اعلام کرده که «پس از انتقال نماد معاملاتی شرکت ایران خودرو دیزل به بازار پایه " ج " فرابورس، اقدامات و پیگیری‌های لازم جهت ارتقا به بازار بالاتر صورت گرفت و در نتیجه نماد معاملاتی شرکت در تاریخ 19 بهمن ماه سال قبل به بازار پایه "ب " منتقل شد. ارتقا نماد شرکت به بازارهای اصلی بورس نیز مستلزم آن است که شرکت از حالت زیان‌دهی به سوددهی برسد.»

شرکت در ادامه افزوده است که با توجه به اینکه شرکت ایران خودرو دیزل بزرگترین خودروساز تجاری کشور است بیشترین سهم را  در طرح نوسازی ناوگان تجاری دارد با این حال از ان رو که شور درگیر مسائل تحریمی است و توام با آن محدودیت‌های موجود نظام بانکی را پیش رو دارد تا کنون نتوانسته اقدامی موثر در این زمینه انجام دهد.

«خاور» در پاسخ به سوالی که در خصوص قصد شرکت در مورد انجام افزایش سرمایه به منظور تزریق نقدینگی به شرکت پرسیده شده بود اینگونه پاسخ داد: «افزایش سرمایه از محل آورده نقدی مستلزم مشارکت سهامداران است و در در حال حاضر شرکت هیچ برنامه‌ای که بر اساس آن بتواند به دنبال طی مراحل افزایش سرمایه باشد را ندارد.

در پایان شرکت اعلام کرده که در خصوص توقف نماد معاملاتی این شرکت با توجه به ماده فوق الذکر ، از زمان آخرین اطلاع رسانی ، تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی و عملیاتی این شرکت رخ نداده و تغییرات قیمت سهام این شرکت ناشی از روند کلی حاکم بر بازار سرمایه و جریان عرضه و تقاضای سهام است.

گفتنی است، این شفاف سازی پس از آن انجام می‌شود که نماد شرکت در هفته‌های اخیر بیش از 60 درصد افزایش یافته و به بیش از 140 تومان رسیده است.