۰ نفر

رئیس کمیته فقهی بازار سرمایه مطرح کرد؛

سرمایه گذاری بلند مدت در بورس کلید سودآوری

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۶
کد خبر: 353284
سرمایه گذاری بلند مدت در بورس کلید سودآوری

رئیس کمیته فقهی بازار سرمایه معتقد است که سرمایه گذاری در بورس به طور حتم سودآور خواهد بود به شرط آنکه نگاه سرمایه گذار یکساله و بلندمدت باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا مصباحی مقدم سرمایه گذاران در بورس را خطاب قرار داد و گفت: سرمایه گذاری در بورس نباید با نگاه ورود و خروج به صورت کوتاه مدت و میان مدت باشد بلکه افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در بازار سرمایه هستند باید با دید بلندمدت و ماندگار وارد این بازار شوند.

وی با اشاره به قدرت بالای نقدشوندگی در بورس اظهار داشت: یکی از ویژگی های مثبت بورس این است که افراد هر زمان بخواهند می توانند سرمایه های خود را نقد کنند، در صورتی که اگر سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری در بازار مسکن یا دیگر بازارها باشند ممکن است دیگر نتوانند سرمایه های خود را نقد کنند.

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه فعالان حاضر در بازار سرمایه نباید به دنبال کسب سود به صورت لحظه ای از بورس باشند، گفت: بورس برای سفته بازان می تواند لحظه ای سود را به همراه داشته باشد، کسانی که کارشان ورود و خروج به بورس به صورت روزانه است، در کف قیمت، خرید و به محض ایجاد شرایط مطلوب، نسبت به فروش اقدام آن می کنند که در این زمان سود خوبی را کسب خواهند کرد.

سرمایه گذاری در بورس باید یک ساله باشد

رئیس کمیته فقهی بازار سرمایه با بیان اینکه افرادی که به دنبال بازدهی قابل قبول از بازار سرمایه نسبت به بانک هستند باید به فکر سرمایه گذاری یک ساله در بورس باشند، افزود: برخی از افراد به فکر سرمایه گذاری به صورت ماهیانه در بورس و کسب سود چشمگیر از این بازار هستند در حالی که چنین مساله ای منطقی به نظر نمی رسد.

وی گفت: بهترین و معتبرترین شرکت های ایران در بازار سرمایه حضور دارند به همین دلیل سرمایه گذار می تواند نسبت به اینکه سرمایه اش سوخت نمی شود اطمینان خاطر داشته باشد.

مصباحی مقدم با بیان اینکه ضررهای حاصل از سرمایه گذاری در بورس مختص افراد مبتدی است که در صدد هستند تا تحت تاثیر نرخ روزانه بازار نسبت به سرمایه گذاری در بورس تصمیم گیری کنند، افزود: این افراد باید برای ورود به سرمایه گذاری در بورس از کارگزاران استفاده کنند.

رئیس کمیته فقهی بازار سرمایه با اشاره به اینکه کارگزاران بورس به صورت هیجانی در بورس خرید و فروش نمی کنند، اظهار داشت: افراد حاضر در بازار سرمایه باید در شرایط ثبات بازار اقدام به ورود و خروج کنند زیرا تنها در این صورت متضرر نخواهند شد.

سال 98، سال سرمایه گذاری در بورس

وی با تاکید بر اینکه سال 98 سال سرمایه گذاری در بورس است، گفت: سرمایه گذاری در سکه و ارز به دلیل اینکه از ریسک بالایی برخوردار است اطمینان بخش نیست، بازار طلا و سکه می تواند در کوتاه مدت رشد بسیار خوبی را تجربه کند اما به طور حتم امکان سقوط آن وجود دارد.

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه حمایت های صورت گرفته از بازار سرمایه قابل تقدیر است، افزود: سقوط بورس در چنین شرایطی ناشی از مسایل سیاسی و بین المللی نسبت به ایران است و قیمت ها تحت تاثیر هیجانات روز تغییر می کند.

رئیس کمیته فقهی بازار سرمایه در پایان تاکید کرد: هیجانات روز نباید ملاک تصمیم گیری سهامداران در بازار سرمایه قرار گیرد، گاهی ممکن است که اقبال به سرمایه گذاری در بورس ناشی از هیجان باشد.